خروج رسمی مالزی از ائتلاف سعودی در یمن

پنج شنبه 7 تیر 1397 - 22:11:15
خروج رسمی مالزی از ائتلاف سعودی در یمن

بیروت- الکوثر: مالزی امروز پنج شنبه رسما خروج این کشور را از ائتلاف متجاوز سعودی در یمن و خروج نیروهای نظامی خود را از عربستان سعودی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد سابو وزیر دفاع مالزی با اشاره به خروج رسمی نیروهای این کشور از عربستان سعودی افزود؛ تصمیم به خروج از ائتلاف سعودی را دولت مالزی در هفته گذشته اتخاذ کرد. وی در عین حال گفت نیروهای نظامی مالزی آماده برای تخلیه شهروندان این کشور در یمن در صورت بروز رویدادی غیرمترقبه در این کشور هستند.

سابو خاطرنشان کرد مالزی خواستار روابطی خوب با همه به استثنای رژیم صهیونیستی است و تاکید کرد کشورش به دنبال پایه ریزی روابط جدید با عربستان و همچنین قطر است.

به گفته وزیر دفاع مالزی، نیروهای نظامی این کشور در مدتی که در عربستان حضور داشتند نه در جنگ یمن شرکت کردند نه در عملیات علیه گروه تروریستی داعش. وی گفت نیروهای مالزیایی از همان ابتدا سیاست بیطرفی را در پیش گرفتند و گرایشی به هیچ تفکر ایدئولوژیک قدرت های جهانی ندارند.

شایان ذکر است دولت مالزی هفته گذشته اعلام کرده بود قصد دارد نیروهای خود را که در عربستان سعودی مستقر هستند از این کشور خارج کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 تیر 1397 - 22:11:5