رای الیوم فاش کرد:

تشدید فشارهای آمریکا بر قطر برای پیوستن به جبهه ضدایرانی!

پنج شنبه 7 تیر 1397 - 20:22:22
تشدید فشارهای آمریکا بر قطر برای پیوستن به جبهه ضدایرانی!

تهران- الکوثر: یک روزنامه عرب زبان چاپ لندن با اشاره به تشدید فشارهای آمریکا بر دوحه برای پیوستن به جبهه ضد ایرانی از گزینه های سختی که در انتظار قطر است، سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رای الیوم در یادداشتی با اشاره به دیدار مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر به ویژه پس از بازگشت جرد کوشنر مشاور رئیس جمهور آمریکا از خاورمیانه آورده است: آیا فشارهای آمریکا بر قطر برای حل بحران با همسایگانش در خلیج فارس به عنوان مقدمه ای برای تشکیل ائتلاف به منظور محاصره ایران با پاسخ مثبت دوحه روبرو خواهد شد؟ راهکارهای پیشنهادی چیست؟

این روزنامه اینترنتی که از لندن به روز رسانی می شود افزود: پمپئو به وزیر خارجه قطر گفت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار حل بحران است زیرا ادامه این بحران فقط به نفع ایران است و مفهومش این است که قطر باید با خواسته های چهار کشور تحریم کننده آن کنار بیاید و به ائتلاف آمریکا که قصد محاصره ایران و اعمال تحریم های اقتصادی سخت ضد آن دارد، بپیوندد.

رای الیوم می افزاید: مشکل این است که کشورهای تحریم کننده قطر عجله برای حل بحران ندارند زیرا ضرری از ادامه آن نمی بینند. عربستان طرح کانال سلوی با هدف تبدیل قطر به جزیره را کلید زده است تا کارحفر طی هفته های آتی شروع شود. محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر چند روز قبل از تلاش جدید کویتی ها برای میانجی گری که با عدم پاسخ عربستان، امارات، بحرین و مصر روبرو شده، خبر داد.

در ادامه این یادداشت آمده است: پاسخی از سوی وزیر خارجه قطر درباره درخواست پمپئو نخوانده یا نشنیده ایم و نمی دانیم که آیا دولت آمریکا به تلاش های جدید برای دور هم جمع کردن طرفهای بحران روی خواهد آورد یا خیر. اوضاع مبهم است.

این رسانه می نویسد: کشورهای تحریم کننده دوحه خواستار پذیرفتن ۱۳ خواسته هستند و امیر قطر باید به ریاض برود و این خواسته ها را بپذیرد؛ خواسته هایی که در راس آنها بستن شبکه الجزیره، توقف حمایت مالی از جنبش های اسلامی و در راس آنها اخوان المسلمین و قطع روابط با ایران است. این راهکار مقبول مقامات قطری نیست زیرا حاکمیت آنها را خدشه دار می کند.

رای الیوم نوشت: خواسته های آمریکا که وزیر خارجه این کشور بخش هایی از آن را فاش کرد، قطر را در برابر گزینه های سخت قرار می دهد که بارزترین آن قرار گرفتن در جبهه آمریکا ضد ایران و مشارکت در تحریم های علیه آن است. آیا قطر به این فشارها تن خواهد داد؟ بسیاری از ناظران معتقدند روزهای آینده برای قطر روزهای سختی خواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 تیر 1397 - 20:22:12