قدردانی فالح الفیاض از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق

سه شنبه 5 تیر 1397 - 15:34:19
قدردانی فالح الفیاض از نقش ایران در مبارزه با داعش در عراق

بغداد - الکوثر : فالح الفیاض مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد عراق با قاطعیت به هر چیزی که وحدت آن را تهدید کند پاسخ می دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فالح الفیاض در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی اکبر ولایتی مشاور رهبر ایران در امور بین الملل پس از دیدار دوجانبه گفت:« ما در این دیدار، آینده روابط دو کشور و مشکلات منطقه را بررسی کردیم . همچنین دیدگاه های دو طرف برای ایجاد راه حل هایی که به نفع ملتهای منطقه است و همکاری ایران و عراق در این زمینه نیز در این دیدار مطرح شد. همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مبارزه با تروریسم و دفاع از حاکمیت کشور عراق و تمامیت ارضی آن قدردانی شد. ما از نقش جمهوری اسلامی که از همان روزهای اولیه ورود تروریستهای داعش به عراق خدمات زیادی به ما ارائه کرد تمجید و قدردانی کردیم. همچنین نقش ایران در رویارویی با نظام سابق عراق مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این درباره جزئیات راهکارهای بهبود روابط و استفاده از تجربه های جمهوری اسلامی بحث و بررسی شد.»  
از سوی دیگر علی اکبر ولایتی نیز پس از این دیدار گفت:« اتحاد کشورهای محور مقاومت پیام آشکاری به آمریکایی ها می دهد که آنها در آینده هیچ جایگاهی در منطقه ندارند.»

وی در دیدار الفیاض گفت :« اتحاد بین ایران و عراق به تقویت محور مقاومت خواهد انجامید. عراق بدون شک یکی از کشورهای مقتدر در جهان اسلام و کشورهای عربی است و نقش تعیین کننده ای در منطقه دارد. آینده روابط ایران و عراق درخشان است و روز به روز بهتر می شود. روابط بین دو کشور راهبردی است و وحدت موجود بین دو کشور به تقویت محور مقاومت می انجامد. محوری که از تهران آغاز می شود و با عبور از بغداد به دمشق و بیروت و فلسطین می رسد و به دولت های این کشورها و ملتهای آن کمک می کند. این اتحاد همچنین پیامی آشکار به آمریکایی ها می دهد که هیچ جایی در آینده منطقه ندارند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 5 تیر 1397 - 15:0:23