فیصل مقداد : پیروزی های اخیر را مدیون ایران و حزب الله هستیم

سه شنبه 5 تیر 1397 - 14:25:26
فیصل مقداد : پیروزی های اخیر را مدیون ایران و حزب الله هستیم

تهران - الکوثر : فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت اگر حمایت های ایران و حزب الله نبود پیروزی های اخیر در برابر تروریستها محقق نمی شد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مقداد گفت : ائتلاف ایران و سوریه همیشه تحت فشار قرار داشته اما این فشارها راه به جایی نبرده و بی اثر بوده است.
وی ادامه داد:
وی افزود عربستان سعودی و برخی از کشورهای عرب منطقه خلیج فارس قاتلان و جانیان را مسلح کردند و به سوریه فرستادند اما در مقابل، ایران از تمامیت ارضی سوریه حمایت کرد و با تروریسم جنگید.  

فیصل مقداد و حسین جابری انصاری معاون وزیر امور خارجه ایران به طور مفصل آخرین تحولات سوریه و مسائل مربوط به تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند.
جابری انصاری پس از نشست دوجانبه در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی که داشتیم مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه که در کنفرانس گفتگوی سوریه در سوچی درباره آن توافق شده بود، بررسی شد. 
وی همچنین افزود: ایران و سوریه در عملیات مبارزه با تروریسم توانستند در کنار یکدیگر باشند و سیاست مشترکی دارند، بنابراین در برهه کنونی ضروری است که تحولات مورد بررسی قرار گیرد و با هماهنگی و همکاری پیگیری شود.

وی اضافه کرد : ما امیدواریم از طریق پرورش ایده های موجود درباره کمیته قانون اساسی، زمینه برای پایان بحران سوریه از طریق گفتگوهای جدی بین دولت سوریه و مخالفان سوری فراهم شود. نقش ما نیز آسان تر کردن آن است.
فیصل مقداد نیز در جمع خبرنگاران گفت : ما امیدواریم و دوست داریم برخی که از مبارزه با تروریسم سخن می گویند گفتار خود را عملی کنند نه اینکه از تروریسم حمایت کنند. 
معاون وزیر خارجه سوریه ادامه داد : برخی از کشورهای خلیج (فارس) و کشورهای غربی ادعای مبارزه با تروریسم را مطرح می کنند اما از تروریسم حمایت می کنند، اما جمهوری اسلامی ایران در را حمایت و دفاع از ملتهای منطقه و ملتهای جهان و همچنین در راه مبارزه با گروه تروریستی داعش و جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی خونهای زیادی داده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 5 تیر 1397 - 14:3:51