ریشه اختلاف عقیدتی در امت اسلامی از نظر اندیشمند اسلامی

دو شنبه 4 تیر 1397 - 18:46:27
ریشه اختلاف عقیدتی در امت اسلامی از نظر اندیشمند اسلامی

تهران- الکوثر: استاد پژوهش های عالی معتقد است مسائل عقیدتی به خودی خود موجب اختلاف بین افراد امت اسلامی نمی شوند بلکه از این مسائل به منظور ایجاد فتنه و تفرقه بین مسلمانان بهره برداری سیاسی می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در نخستین قسمت برنامه «حوارات فی العقیده» که پخش آن به صورت هفتگی از شبکه جهانی الکوثر آغاز شده است گفت: عامل سیاسی در بهره برداری از مسائل عقیدتی نقش داشته است به این صورت که سیاستمداران از مسائل عقیدتی بهره برداری کرده اند تا امت اسلامی را به خود سرگرم کنند و بتوانند به راحتی بر مردم سلطه پیدا کنند زیرا مسائل عقیدتی به خودی خود موجب شکل گیری اختلاف در امت اسلامی نمی شود.

این استاد برجسته علوم اسلامی افزود، مسائل عقیدتی از سوی دو گروه مورد بهره برداری قرار می گیرد: نخست وهابیون یا همان پیروان شیخ محمد بن عبدالوهاب که از مسائل مورد اختلاف به منظور ایجاد تفرقه بین سنی و شیعه و ترویج تنفر و انتقام جویی استفاده می کنند. این بهره برداری عملا صورت گرفته است مثلا به سنی ها گفته می شود شیعیان دشمن عقیدتی شما هستند و به قرآن ایمان ندارند و قرآن را تحریف می کنند و به صحابه پیامبر دشنام می دهند... یا این که مسائلی را برای ایجاد اختلاف خلق می کنند که هیچ اصل و ریشه ای ندارد. منظور از این قبیل کارها، ایجاد تفرقه در صفوف مسلمانان با هدف دستیابی به اهداف سیاسی است.

شیخ اسد محمد قصیر در ادامه گفت: گروه دوم، پیروان تشیع انگلیسی هستند که فتنه گری می کنند و از برخی مسائل به منظور فتنه انگیزی بین مسلمانان بهره می برند. اگر به پیشینه این افراد نگاه کنیم خواهیم دید پشت سر آنها دست های خارجی قرار دارد که از آنان حمایت می کند تا بین مسلمانان تفرقه بیندازند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 4 تیر 1397 - 18:42:13