آمار رسمی شهدای راهپیمایی های بازگشت اعلام شد

یک شنبه 3 تیر 1397 - 10:35:43
آمار رسمی شهدای راهپیمایی های بازگشت اعلام شد

غزه- الکوثر: بر اساس جدیدترین آمار ارائه شده از وزارت بهداشت فلسطین، تعداد شهدای راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه به 131 نفر رسیده‌ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای، جدیدترین آمار از تعداد شهدا و مجروحان راهپیمایی بازگشت را منتشر کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، تا کنون طی راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه ۱۳۱ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها ۱۵ کودک زیر ۱۸ سال و یک زن دیده می‌شود.

همچنین ۱۴۸۱۱ نفر نیز در این راهپیمایی‌ها دچار مجروحیت و نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گاز شده‌اند که ۶۸۳۶ نفر آنها به صورت میدانی درمان و ۷۹۷۵ نفر آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند. ۲۵۲۵ نفر از زخمی‌ها، کودک و ۱۱۵۸ نفر آنها زن بوده‌اند.

در ادامه بیانیه وزارت بهداشت فلسطین آمده است، از مجموع کسانی که به بیمارستان منتقل شده‌اند ۳۹۴۷ نفر آنها با گلوله جنگی و ۴۲۷ نفر با گلوله پلاستیکی زخمی شده بوده‌‌اند؛ ۱۴۶۶ نفر نفس‌تنگی ناشی از استنشاق گازهای سمی و ۲۱۳۵ نفر، جراحات دیگری داشته‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در ادامه اعلام کرد نظامیان رژیم صهیونیستی، تیم‌های پزشکی و خبرنگاران را به صورت عمدی و مستقیم هدف قرار گرفته و طی این راهپیمایی‌ها یک امدادگر زن، یک امدادگر مرد و دو خبرنگار به شهادت رسیده‌اند، ۲۲۹ امدادگر و ۱۷۰ خبرنگار زخمی شده‌اند.

مناطق شرقی نوار غزه از ۳۰ مارس تا کنون شاهد تظاهرات مردمی مسالمت‌آمیز در راستای تأکید بر حق بازگشت آوارگان و اعتراض به محاصره این منطقه است اما رژیم صهیونیستی پاسخ این تظاهرات‌کنندگان را با گلوله، گاز اشک‌آور و بمب‌های دودزا می‌دهد.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 3 تیر 1397 - 9:54:57