ارسال اسناد جنایات علیه مسلمانان روهینگیا به دیوان کیفری بين المللی

شنبه 2 تیر 1397 - 16:40:59
ارسال اسناد جنایات علیه مسلمانان روهینگیا به دیوان کیفری بين المللی

تهران- الکوثر: اسناد و مدارک مربوط به تجاوز نظامیان میانمار به زنان مسلمان روهینگیایی و کشتن و دفن کردن مردان آنها در گورهای جمعی به دیوان کیفری بین المللی ارسال شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نشریه انگلیسی گاردین نوشت این مدارک را ائتلافی از سازمان های بنگلادشی به دادستانی دیوان کیفری بین المللی ارسال کرده است. این دادستانی قرار است به اتهامات مربوط به آواره شدن روهینگیایی ها از میانمار رسیدگی کند.

قضات دیوان کیفری بین المللی هفته گذشته نشستی پشت درهای بسته برگزار کردند تا درباره مدارکی که بخشی از این پرونده است تبادل نظر کنند.

امور قانونی برای تحقیق دیوان کیفری بین المللی، زیرنظر دادستان فتو بنسوده انجام می شود و این نخستین بار است که چنین پرونده ای در این دادگاه مطرح می شود.

در همین حال جفری نایس دادستان پرونده اسلوبودان میلوشویچ رئیس جمهور پیشین صربستان در دادگاه لاهه معتقد است این اقدام قانونی در حمایت از مسلمانان روهینگیایی بدون شک موفقیت آمیز خواهد بود.

وی در این خصوص خاطر نشان کرد : «دیوان کیفری بین المللی باید شجاعت داشته باشد و بپذیرد که صلاحیت دارد و اطمینان بدهد که به شکلی مناسب این جرائم مورد بررسی قرار خواهند گرفت».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 2 تیر 1397 - 16:26:15