هشدار صالحی درباره آینده خوفناک منطقه بدون برجام

شنبه 2 تیر 1397 - 11:29:32
هشدار صالحی درباره آینده خوفناک منطقه بدون برجام

تهران- الکوثر: رییس سازمان انرژی اتمی ایران گفت چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاست های آمریکا به اجرا نگذارند، با فروپاشی برجام منطقه و جهان با آینده ای خوفناک مواجه خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در نشست تخصصی «خاورمیانه در مواجهه با لرزه های چندجانبه» که با حضور وزیران خارجه نروژ و عمان در اسلو پایتخت نروژ برگزار شد حضور یافت.
صالحی در این نشست با تاکید بر نادرست بودن سیاست دولت جدید آمریکا و طرح موضوع «غنی سازی صفر» کشور، این مطلب را تکرار اشتباهات گذشته دانست و یادآور شد که اساسا شروع مذاکرات برجام با کنار گذاشتن این سیاست و تغییر رویه آمریکا آغاز شد.
وی واکنش تند جامعه جهانی به تصمیمات غیرعقلانی و بی پایه و اساس آمریکا را کاملا مشهود و نمایان توصیف کرد و اظهار داشت: چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاستهای آمریکا به اجرا نگذارند، بخاطر فروریزی برجام با آینده ای خوفناک و ناامنی های بی‌سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد. 
رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در این نشست بر لزوم گفتمان منطقه ای میان بازیگران اصلی تاکید و همانگونه که مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند، از آمادگی کشور برای درک متقابل و حل بحران های منطقه ای از طریق گفتگو و تفاهم خبر داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 2 تیر 1397 - 11:29:19