فریبکاری رسانه‌ای متجاوزان و اوضاع میدانی یمن

جمعه 1 تیر 1397 - 12:46:8
فریبکاری رسانه‌ای متجاوزان و اوضاع میدانی یمن

تهران- الکوثر: نگاهی به سرخط عناوین رسانه‌های وابسته به ائتلاف ارتجاعی و استکباری سعودی- صهیونیستی- آمریکایی راهبرد مشترک آنان را که سعی در فریب افکار عمومی در خصوص واقعیت های میدانی و انسانی در جنگ یمن دارند، آشکار می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تحولات اخیر در جنگ یمن به ویژه در منطقه ساحل غربی این کشور و حومه بندر الحدیده بار دیگر فریبکاری آشکار رسانه های وابسته به عربستان و آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای وارونه جلوه دادن شرایط میدانی و فاجعه انسانی در کشور جنگزده یمن نمایان ساخت. صهیونیست ها و سعودی ها و اماراتی ها از همه توان رسانه ای و تبلیغاتی خود در این جنگ نابرابر استفاده کردند و دهها و شاید هم صدها شبکه ماهواره ای و خبرگزاری و پایگاه اینترنتی و رسانه های اجتماعی برای انعکاس دیدگاه متجاوزان و سرپوش گذاشتن بر واقعیت های میدانی به کار گرفته شد. ولی جنگی که قرار بود تفریحی یک هفته‌ای باشد بیش از 1180 روز ادامه یافته است و متجاوزان همچنان در خانه نخست سرگردانند!

راهبرد رسانه‌ای و تبلیغاتی متجاوزان به یمن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

نخست: سرپوش گذاشتن و بایکوت خبری پیروزی های میدانی ارتش و کمیته های مردمی یمن در برابر متجاوزان و وارد کردن خسارت ها و تلفات سنگین به آنها... به همین علت است که در رسانه های متجاوزان چنین القاء می‌شود که همه موشک های شلیک شده از یمن به سمت مواضع و شهرهای سعودی‌ها با استفاده از سامانه پاتریوت سرنگون شده است!

دوم: بایکوت خبری آلام انسانی مردم یمن به علت محاصره این کشور و بیماری هایی که متجاوزان مسبب گسترش آن هستند. همچنین کشتار زنان و کودکان و دیگر شهروندان یمنی که صدای سازمان های بین المللی و پارلمان های اروپایی را درآورده است در رسانه های وابسته به متجاوزان بازتاب پیدا نمی‌کند.

سوم: سرپوش گذاشتن بر تلفات و خسارت ها و شکست های متجاوزان و مزدوران آنها و همچنین اختلافات بین مزدوران و اربابان آنها به طوری که حتی کار به درگیری مسلحانه بین آنها کشید. در تازه ترین مورد، با یک هفته تاخیر اعلام شد فرمانده نیروهای اماراتی در غرب یمن که از اعضای اتاق فرماندهی برای تجاوز به الحدیده بود به هلاکت رسیده است.

چهارم: بزرگنمایی هرگونه دستاورد متجاوزان و مزدوران آنها در جبهه های جنگ در یمن به طوری که در این زمینه از کاه کوه می‌سازند.

پنجم: نکته مهم دیگر، پخش شایعات و اخبار دروغ برای تضعیف روحیه جبهه مقاومت و ایجاد اختلاف بین آنها است. در همین راستا شاهد انتشار مقاله ها و مطالعاتی هستیم که در آنها به ظاهر از ملت یمن دفاع و بر حفظ وحدت یمن و یکپارچگی آن تاکید شده است. در این مقاله ها از علی عبدالله صالح که قبلا خائن توصیف می شد به عنوان قهرمان یاد می شود!

همین جنگ رسانه‌ای بود که موجب شد سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود بر ضرورت حضور تاثیرگذار و گسترده حامیان مقاومت در پایگاه های ارتباط اجتماعی و رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری تاکید کرد و اهمیت آن را در نبرد بین جبهه مقاومت و ائتلاف صهیونیستی- وهابی یادآور شد. این مسئله ایجاب می‌کند همه آزادگان و افراد شرافتنمند بر انعکاس رسانه ای آنچه در یمن و دیگر جبهه های نبرد با صهیونیسم و استکبار می گذرد تمرکز کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 1 تیر 1397 - 12:45:53