محکوميت فروش تسليحات انگليسي به عربستان سعودي

جمعه 1 تیر 1397 - 6:30:24
محکوميت فروش تسليحات انگليسي به عربستان سعودي

تهران - الکوثر : شماری از فعالان حقوق بشر و مخالفان فروش سلاح به عربستان از دولت انگلیس خواستند دست از حمایت تسلیحاتی از ریاض بردارند و فروش سلاح به عربستان را متوقف کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مخالفان فروش سلاح به عربستان از جمله شماری از نمایندگان مجلس ، هنرمندان ، نمایندگان اتحادیه های کارکنان ، هواداران صلح و طرفداران حقوق بشر ، از ترزا می نخست وزیر انگلیس خواستند فروش سلاح به عربستان را متوقف کند تا بیش از این، در جنایات عربستان در یمن، شریک نشود. 
آنان با یاداوری اهمیت بندر الحدیده در تامین ضروری ترین نیازهای مردم یمن، نگرانی عمیق خود را از حمله ائتلاف به رهبری عربستان و با کمک موشک ها و بمب های آمریکا و انگلیس که بزرگ ترین بحران انسانی تاریخ معاصر را رقم زده است ابراز کردند .
مخالفان فروش سلاح به عربستان همچنین هشدار دادند عربستان با کمک های آمریکا و انگلیس، بندر الحدیده را هدف حمله قرار داد و هشت میلیون نفر را با قحطی و گرسنگی مواجه کرده است. 
بندر الحدیده، محل اصلی ورود کمک های انسان دوستانه به یمن است که زیر حملات رژیم عربستان و همدستانش قرار دارد.
مرکز قانونی برای حقوق و توسعه یمن در تازه ترین گزارش اعلام کرد : طی بیش از سه سال تجاوز نظامی عربستان و هم پیمانانش به یمن بیش از 14 هزار نفر در این کشور فقیر به قتل رسیدند و نزدیک به 23 هزار نفر زخمی یا دچار نقص عضو شده اند.
براساس اطلاعات منتشر شده این مرکز ،رژیم سعودی وهم پیمانانش همچنین دست کم 309 بیمارستان و 869 مرکز اموزشی را هدف حملات خود قرار دادند که بر اثر این بمباران ها شمار زیادی از بیماران و کادر پزشکی و همچنین دانشجویان ودانش اموزان به خاک و خون کشیده شدند.
­


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 1 تیر 1397 - 1:18:39

دسته بندی :