دبیرکل انصارالله: ساحل غربی یمن به باتلاق متجاوزان تبدیل می شود

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 20:23:38
دبیرکل انصارالله: ساحل غربی یمن به باتلاق متجاوزان تبدیل می شود

صنعا- الکوثر: دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت نبرد در ساحل غربی یمن نبرد سختی برای متجاوزان خواهد بود و این منطقه به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدعبدالملک بدرالدین گفت: عوامل متعددی وجود دارد که ساحل غربی یمن را به باتلاقی برای متجاوزان تبدیل می کند. بخش عمده ای از ساحل غربی یمن همچنان اشغال نشده باقی مانده است و متجاوزان تنها بخش کوچکی از ساحل غربی را به اشغال خود در آورده اند.

دبیرکل انصار الله افزود: نبرد ساحل دو سال است که آغاز شده است نه اینکه تنها چند هفته از آغاز آن بگذرد. این نبرد از دو سال پیش از منطقه میدی آغاز شد و تا کنون متوقف نشده است... نیروهای متجاوز هزاران تن از از جنگجویان خود  از جمله چندین فرمانده برجسته شان را در نبرد ساحل غربی از دست داده اند. کشورهای متعددی همچون آمریکا، انگلیس و فرانسه به اضافه برخی ابزارهای منطقه ای همچون امارات و سودان در نبرد میدی مشارکت کردند.

سید عبدالملک بدرالدین تصریح کرد: متجاوزان می پندارند و ادعا می کنند که موشک های ایران از طریق بندر حدیده به دست مبارزان یمنی می رسد و این در حالی است که هر کشتی  که می خواهد وارد بندر الحدیده شود از طرف سازمان ملل متحد و احیاناً از سوی متجاوزان مورد بازرسی قرار می گیرد. کشورهای متجاوز این دستاویزها و بهانه ها را با هدف تسلط بر بندر الحدیده مطرح می کنند.

دبیرکل انصارالله یمن افزود: ما به  سازمان ملل متحد اطلاع داده ایم که با نظارت سازمان ملل بر واردات بندر الحدیده موافقیم... هیچ گونه تهدیدی برای کشتیرانی در دریای سرخ وجود ندارد و ادعاهای دروغین متجاوزان با هدف سیطره آمریکا و اسرائیل بر منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: این کشورهای متجاوز به یمن هستند که کشتیرانی در دریای سرخ را به خطر انداخته اند و از همین رو ما اعلام کرده ایم که ناوچه های جنگی آنها را هدف قرار می دهیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 20:23:32