«انصارالله» نیز مانند یاران امام حسین(ع) تنهایند!

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 10:57:3
«انصارالله» نیز مانند یاران امام حسین(ع) تنهایند!

تهران- الکوثر: پیش از هر چیز، نبرد الحدیده نخستین نبرد در رویارویی بین یمنی ها و نیروهای شیطانی صهیونیستی- سعودی نیست و آخرین نبرد هم نخواهد بود. هنوز راه درازی در پیش است و باتلاق یمن عمیق تر از چیزی است که فرزندان سلمان و زاید تصور می کنند... همچنین حتی اگر انصارالله الحدیده را از دست بدهد دنیا به آخر نخواهد رسید هرچند این شهر برای حفظ آخرین مسیر دسترسی مردم یمن به مستلزمات زندگی که متجاوزان آمریکایی- سعودی در صدد قطع آن هستند، اهمیت زیادی دارد.

نکاتی درباره تحولات الحدیده تا زمان نگارش این سطور قابل ذکر است:

1-نبرد الحدیده روز چهارشنبه گذشته آغاز شد و تا این لحظه ائتلاف غربی و عربی نتوانسته است در آن به پیروزی برسد. همه جنایتکاران بین المللی اعم از استعمارگران و مستکبران و همه مزدوران منطقه ای و داخلی و باندهای جنایتکار در این نبرد شرکت داشته اند تا جایی که به طور آشکار از مشارکت نیروهای آمریکایی، فرانسوی، مصری و اسرائیلی در این نبرد سخن گفته می شود.

2-سفر مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل متحد به صنعا به بهانه ارائه پیشنهادهایی برای حل سیاسی این بحران، پوششی بین المللی برای این تجاوز فراهم کرد.

3-آنچه اکنون در الحدیده می گذرد حرکت هیجانی جدید آل سعود و آل نهیان است ولی با مقاومت و صبر یمنی ها آرام خواهد گرفت.

4-حمله به الحدیده با سرگرم شدن مسلمانان و جهانیان به عید فطر و جام جهانی روسیه همزمان شد به این معنا که ارتکاب جنایت، یکی از ابزارهای متجاوزان برای تحقق اهدافشان خواهد بود.

5-هدف متجاوزان سیطره بر سواحل غربی یمن از میدی تا باب المندب و فشردن گلوی یمن با امید دسترسی به پایتخت است که 230 کیلومتر با الحدیده فاصله دارد.

6-متجاوزان نخواهند توانست به شهر الحدیده حمله کنند. فرودگاه این شهر در جنوب آن قرار دارد و جاده بین الحدیده و صنعا از جنوب شرق الحدیده می گذرد. همچنین همه مسیرهای دیگر به شهر الحدیده در شمال و شمال شرق این شهر قرار دارد و امنیت در آنها برقرار است از این رو متجاوزان نخواهند توانست این شهر را محاصره کنند.

7-فرودگاه الحدیده اهمیت زیادی در جنگ ندارد زیرا بیش از سه سال و نیم است که تعطیل شده و تاکید متجاوزان بر این فرودگاه صرفا تبلیغات برای سرپوش گذاشتن بر شکست متجاوزان و پیشگیری از تسلیم شدن مزدوران به ارتش یمن و کمیته های مردمی است.

8-انصارالله و ارتش یمن از همه توان خود برای زیر فشار قرار دادن کشورهای متجاوز استفاده نکرده اند که نشان می دهد آنها همچنان کنترل میدان نبرد را در اختیار دارند. آنها می توانستند دبی، ابوظبی، ریاض و تاسیسات نفتی دور و نزدیک عربستان را هدف حملات موشکی قرار دهند ولی این کار را نکردند.

9-حجم و نوع خساراتی که متجاوزان به ویژه اماراتی ها متحمل شده اند موجب شد انور قرقاش به سخنگوی نظامی تبدیل شود که سخنان او یادآور اظهارات محمد سعید الصحاف وزیر اطلاع رسانی مشهور صدام حسین است که گفته می شود اکنون در امارات به سر می برد تا آل نهیان از تجربیات او در زمینه دروغگویی بهره مند شوند!

10-رسانه های سعودی و اماراتی و رسانه های مزدور آنها هیچ گونه تصاویر جدیدی غیر از تصاویر جاده های عمومی ارائه نکردند و تصویری از کشته شدگان انصارالله یا اسارت نیروهای ارتش یمن دیده نشده است. برعکس، جهانیان شاهد بودند چگونه گزارشگر شبکه العربیه که کیلومترها با فرودگاه الحدیده فاصله داشت و حتی برج مراقبت فرودگاه هم قابل رویت نبود، با شنیدن صدای انفجار از ترس پا به فرار گذاشت.

11-رسانه های سعودی و اماراتی با مونتاژ تصاویر تلاش می کنند ثابت کنند در فرودگاه الحدیده پیشروی داشته اند ولی تاکنون نتوانسته اند تصویری روشن از پیشروی ادعایی خود ارائه کنند.

12-در پایان این که حمله به الحدیده همزمان با استفاده بیش از حد از خشونت علیه تظاهرکنندگان فلسطینی و سفر جارد کوشنر داماد ترامپ به خاورمیانه به منظور ترویج «معامله قرن» خائنانه و حمله هواپیماهای آمریکایی- اسرائیلی به نیروهای بسیج مردمی در مرزهای سوریه و عراق صورت گرفته است.

آنچه مایلم در اینجا بر آن تاکید کنم این است که حمله به الحدیده گسترده ترین حمله در چارچوب تجاوز آمریکایی- سعودی به یمن محسوب می شود که در آن همه برگه ها رو شد و جهانیان اعم از مسلمان و مشرک در برابر آن سکوت کرده اند! اما ایمان یمنی ها به عادلانه بودن آرمانشان بزرگتر از اینهاست و لشکر ظالمان و متجاوزان نمی تواند به باور آنها به وعده یاری خداوند خدشه ای وارد کند.

سئوال این است که تا کی آزادگان در معرض قتل و محاصره و گرسنگی و تهدید و ارعاب مشتی مزدور و شورشی عقب مانده از نظر عقلی و تمدن قرار می گیرند؟ آیا حق نداریم خواستار تغییر واقعیت این رژیم ها و جوامع آنها و انقلاب علیه آنها از جمله علیه نهادهای دینی رسمی آنها شویم که شب و روز به بیان احکام و حمد و ثنای سلطان مشغولند و فسق و فجور و آدمکشی هایش را نادیده می گیرند؟

نیروهای مقاومت در بحرین و به ویژه در یمن کسی را ندارند که برای آنان «گریه کند» حتی در بین برادرانشان!

به قلم: علاء رضایی


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 10:55:58