خروج از شورای حقوق بشر، گام جدید آمریکا در حمایت از صهیونیست ها

چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 9:22:27
خروج از شورای حقوق بشر، گام جدید آمریکا در حمایت از صهیونیست ها

تهران- الکوثر: نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت کشورش از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به علت موضع گیری این شورا علیه رژیم صهیونیستی خارج می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیکی هیلی در کنفرانسی خبری در واشنگتن در حالی که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنارش ایستاده بود با بیان این که آمریکا از شورای حقوق بشر خارج می‌شود، این شورا را سازمانی خواند که شایستگی نامش را ندارد.

این مسئول آمریکایی مدعی شد وقتی که شورای به اصطلاح حقوق بشر نمی تواند به نقض شدید حقوق بشر در ونزوئلا و ایران رسیدگی کند و جمهوری دموکراتیک کنگو را به عنوان یک عضو می‌پذیرد، ارزش اسم خود را از دست می دهد.

هیلی از عضویت کشورهایی نظیر چین،‌ کوبا و ونزوئلا در شورای حقوق بشر انتقاد کرد و مدعی شد که این کشورها خودشان به تعرض به حقوق بشر متهم هستند. وی گفت، در صورتی که شورای حقوق بشر دست به اصلاحات بزند، آمریکا به این نهاد بین‌المللی بازخواهد گشت.

هیلی همچنین شورای حقوق بشر را به «خصومت بی‌پایان» با رژیم صهیونیستی متهم کرد و گفت: این نهاد در سال میلادی جاری پنج قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرده که بیش از پنج برابر تعداد قطعنامه‌هایی است که علیه کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است.

وی افزود: تمرکز غیرمتعارف بر اسرائیل و خصومت بی‌پایان نسبت به آن ثابت می‌کند که این شورا انگیزه‌های سیاسی جانبدارانه دارد و هدف آن حقوق بشر نیست.

دولت ترامپ سال گذشته در اعتراض به آنچه «موضع گیری ضداسرائیلی» خواند، از سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) خارج شد. علاوه بر این، ایالات متحده از توافقنامه‌های بین‌المللی همچون پیمان تجاری شراکت دوسوی آتلانتیک (تی‌پی‌پی)، توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 30 خرداد 1397 - 9:22:20