سیاستمدار ارشد سوئدی برای اظهارت ضدیهودی به پلیس معرفی شد

دو شنبه 28 خرداد 1397 - 14:4:34
سیاستمدار ارشد سوئدی برای اظهارت ضدیهودی به پلیس معرفی شد

تهران - الکوثر: یکی از اعضای ارشد حزب راست گرای دموکرات سوئد برای مطلبی که درباره یهودیان در فیسبوک منتشر کرده، به پلیس معرفی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بیورن سودر، معاون رییس پارلمان سوئد و یکی از اعضای ارشد حزب دموکرات این کشور، در فیسبوک مطلبی را منتشر و طی آن اظهار کرد، اقوام یهودی "سوئدی نیستند".

این مقام سوئدی با اظهارات خود در صفحه فیسبوک آنی لوف، رهبر حزب مرکزی این کشور، انتقادات زیادی را برانگیخته است.

سودر در فیسبوک نوشت: وقتی آنی لوف یهودیان را به طور غیرمستقیم سوئدی می‌داند، جایگاه آنان را تضعیف می‌کند. این گروه‌ها در سوئد اقلیت محسوب می‌شوند و این به دلیل سوئدی نبودن آن‌ها است. ننگ بر تو آنی لوف برای این رفتار نژادپرستانه‌ات!

در پی این نزاع فیسبوکی، از سودر به اتهام نفرت پراکنی نزد پلیس شکایت شد. این گزارش را آندرس لوندین، شهروندی که پدربزرگش در اردوگاه نازی‌ها زندانی بوده، به پلیس ارائه کرد.

لوندین اظهار کرد: بیورن سودر می‌خواهد مردم بدانند که تنها تعدادی از ما اجاز دارند که سوئدی باشند. می‌خواهم بررسی شود که آیا این می‌تواند یک جرم بر پایه نفرت باشد یا نه. من معتقدم که چنین است.

به گفته لوندین، این غیرقابل قبول است که فردی همچون سودر که مسؤولیتی را در کشور به عهده دارد، چنین اظهاراتی را بیان کند.

سخنگوی پلیس سوئد اذعان کرد که تحقیقاتی درباره اظهارات سودر صورت گرفته است اما تصریح کرد که این تحقیقات در همان روز متوقف شده است.

وی افزود: به نظر من اینکه کسی در جایگاه معاون رییس یک حزب بتواند هر چیزی می‌خواهد را بگوید، مساله‌ای غم‌انگیز است و وقتی که بخواهید تحقیقاتی را درباره این اظهارات صورت دهید، به زودی متوقف می‌شود.

رهبر حزب مرکزی سوئد با انتشار عکسی از اظهارات سودر در صفحه اینستاگرام خود، دموکرات‌های سوئد را به "چسبیدن به ریشه‌های راست افراطی خود" متهم کرد.

لوف در صفحه خود نوشت: مشکلی که با دموکرات‌های سوئد داریم فقط پیشینه آن‌ها نیست، بلکه رویه‌ای است که آنان، حتی در بالاترین سطوح رهبری برای ایجاد تفرقه در میان مردم پیش گرفته‌اند.

یک روزنامه‌نگار که خود را یک "یهودی سوئدی" می‌داند، در مطلبی درباره سودر نوشت، او "یک دیدگاه قدیمی ضدیهودی" دارد و این برای سوئد یک ننگ است که معاون رییس پارلمانش چنین اظهاراتی را بیان کند.

سودر پیش از این نیز از حزب دموکرات سوئد به خاطر حمایت از حقوق اقلیت‌ها انتقاد کرده است.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 28 خرداد 1397 - 14:3:31

دسته بندی :