البخیتی: ابتکار عمل در نبرد الحدیده در دست یمنی‌هاست

یک شنبه 27 خرداد 1397 - 22:1:5
البخیتی:  ابتکار عمل در نبرد الحدیده در دست یمنی‌هاست

صنعا- الکوثر: عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با اشاره به تلفات سنگین متجاوزان در جریان جنگ جبهه الحدیده اعلام کرد: ابتکار عمل در این نبرد در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  محمد البخیتی،  عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله به شبکه المیادین گفت: درگیری در منطقه القازه در ساحل غربی یمن در جریان است و نیروهای ائتلاف سعودی متحمل خسارات سنگین شده اند.

وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی یمن ابتکار عمل را در ساحل غربی یمن در دست گرفته اند.

البخیتی گفت: قایقی که در سواحل الحدیده به دست یمنی ها افتاده، فرانسوی است و طی عملیاتی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان رخ داد.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن بیان کرد: شمار زیادی از رزمندگان یمنی به منطقه ساحل غربی سرازیر شده اند تا با نیروهای ائتلاف سعودی به مقابله برخیزند. ابتکار عمل هم اکنون در ساحل غربی در دست ارتش و کمیته های مردمی یمن است و متجاوزان در هر گونه پیشرفتی ناکام مانده اند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که جنگ  در ساحل غربی خارج از مناطقی که غیرنظامیان در آن هستند، باقی بماند. اختلافات زیادی میان حزب اصلاح و ائتلاف ضد یمن وجود دارد. افراد وابسته به حزب اصلاح در نزدیک مارب هستند و مشارکتی از آنها در نبرد الحدیده ندیده ایم.

البخیتی گفت: متجاوزان مسئول جان غیرنظامیان و سلامت آنها در الحدیده هستند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: با نماینده سازمان ملل در امور یمن بحثی درباره موضوع واگذاری الحدیده و بندر آن به هیچ طرفی به عمل نیامده است.

این درحالی است که شبکه اسکای نیوز از بمباران فرودگاه الحدیده از سوی جنگنده های ائتلاف ضد یمن خبر داد. 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


یک شنبه 27 خرداد 1397 - 17:38:16

پربازدیدها