تلاش نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی برای تسلط بر فرودگاه الحدیده یمن

شنبه 26 خرداد 1397 - 10:8:19
تلاش نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی برای تسلط بر فرودگاه الحدیده یمن

تهران - الکوثر: ائتلاف تحت فرماندهی عربستان ادعا کرد، نیروهای این ائتلاف توانسته‌اند خود را به دو ورودی که به فرودگاه الحدیده در غرب یمن منتهی می‌شوند، برسانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ائتلاف عربی سعودی در بیانیه‌ای مدعی شد: نیروهای ائتلاف در حال حاضر در تلاش برای رسیده به فرودگاه و تسلط بر آن هستند.

این بیانیه تاکید کرد، به زودی مرحله آتی عملیات برای اعمال فشار بر  انصارالله (حوثی‌ها) در چندین جبهه آغاز خواهد شد؛ از جمله در مناطق ساحلی، ورودی‌های دیگر شهر و همچنین از داخل بندر.

خیابان‌های مناطق دیگر بندر با وجود تعطیلات عید فطر تخلیه شده‌اند و بسیاری از ساکنان این مناطق به خاطر ترس از تشدید درگیری‌ها و همچنین تشدید بمباران مناطق ساحلی از سوی ائتلاف در خانه‌های خود مانده‌اند.

پیشتر، سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به حمله عربستان و امارات و دیگر هم پیمانان به الحدیده، بندر استراتژیک و یکی از مهمترین مرزهای دریایی یمن ابراز کرده بود، زیرا این حمله می‌تواند شاهراه ارسال کمک‌های بشر دوستانه به مردم یمن را ببندد.

نیروهای ائتلاف متجاوز عربستانی از روز چهارشنبه حمله خود را به بندر الحدیده آغاز کردند. این در حالی است که سازمان‌های بین‌المللی به شدت نسبت به خطر افتادن جان غیرنظامیان در این حمله ابراز نگرانی کرده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 خرداد 1397 - 10:8:9

دسته بندی :