الحوثی: نبرد اصلی یمن با آمریکا و رژیم صهیونیستی است

جمعه 25 خرداد 1397 - 9:40:0
الحوثی: نبرد اصلی یمن با آمریکا و رژیم صهیونیستی است

تهران- الکوثر: «عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیرکل جنبش انصار الله یمن، گفت که نبرد اصلی یمن با آمریکا و رژیم صهیونیستی است و دیگران در تجاوز به یمن بازیچه دست آنها هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از شبکه خبری المسیره؛ «عبدالملک بدرالدین الحوثی» با بیان اینکه امریکایی ها در پشت تجاوزهای سعودی ها و مزدورانشان در جنگ علیه یمن قرار دارند، افزود: تسلط بر سواحل غربی یمن، هدف راهبردی رژیم صهیونیستی در منطقه است.

«الحوثی» رویارویی با متجاوزان را وظیفه ملی مردم یمن دانست و تاکید کرد: به یاری خداوند و اراده ملت - ساحل غربی یمن به باتلاقی بزرگ برای متجاوزان تبدیل خواهد شد.

در همین حال؛ «محمد علی الحوثی» رئیس شورای‌عالی انقلابی یمن هم آمریکا و انگلیس را مسئول آغاز هرگونه نبرد جدید در الحُدیده(غرب یمن) دانست.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع یمن چهارشنبه‌شب اعلام کرد: حملات گسترده نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی برای کنترل بخش‌هایی از ساحل غربی یمن، با شکست‌های پی درپی مواجه شده است.

«ضیف الله الشامی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز با رد هرگونه پیشروی نظامی ائتلاف متجاوز سعودی در جبهه الحدیده تأکید کرد: غافلگیری‌های نظامی ضد این ائتلاف در راه است.

نظامیان رژیم سعودی و اماراتی از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده ، اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن آغاز کرده‌اند.

 جنگ‌افروزی عربستان، امارات  و متحدانشان  از مارس 2015 در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از چهارده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

همچنین در نتیجه این جنگ افروزی، کشور فقیر یمن  با کمبود شدید مواد غذایی و دارویی مواجه شده است.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 25 خرداد 1397 - 9:39:29