تمجید شرق شناس صهیونیست از بن سلمان

پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 21:40:48
تمجید شرق شناس صهیونیست از بن سلمان

تهران- الکوثر: شرق شناس اسرائیلی معتقد است تاریخ از ولیعهد عربستان سعودی به عنوان رهبری عربی که روابط تنگاتنگ و علنی با اسرائیل و یهودیان آمریکا داشته است، یاد خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در گزارشی به قلم زهیر اندراوس نوشت: اسرائیل از طریق رسانه هایش، به مدیحه سرایی محمد بن سلمان ولیعهد سعودی ادامه می دهد، ولیعهدی که از یک سال قبل به منصب کنونی رسید.در این زمینه شمرت مئیر شرق شناس زن و سردبیر پایگاه اینترنتی اسرائیلی «المصدر» که به شدت به وزارت امور خارجه اسرائیل نزدیک است گفت یک سال است که محمد بن سلمان بر کرسی قدرت تکیه زده اما اینگونه به نظر می رسد که وی مدتها در این منصب بوده است.

وی افزود امیر بن سلمان در این مدت کوتاه کارهای بسیار خوبی انجام داده است. او طی این مدت سفرهای رسمی طولانی و مهم به آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و مصر داشته، دهها ملاقات با سران کشورها انجام داده، بیش از یکصد توافقنامه بین المللی امضاء کرده و عربستان در دوره وی در صدر خبرهای رسانه های جهان قرار گرفته است. وی افزود در این مدت فعالیتهای بن سلمان ضد شخصیتهای مهم ایرانی افزایش یافته، نزاع بین عربستان و قطر وخیم شده و جنگ در یمن هزینه سنگینی برای عربستان سعودی داشته است و این در حالی است که اوضاع در لبنان و سوریه خوب نیست.
این شرق شناس اسرائیلی در ادامه مدح و ثنا و تعریف و تمجیدهایش از بن سلمان گفت تاریخ از بن سلمان به عنوان رهبری عربی که روابط تنگاتنگ و علنی با اسرائیل و یهودیان آمریکا داشته است، یاد خواهد کرد. وی افزود ولیعهد سعودی برضد این دیدگاه که معتقد است اسرائیل دشمن است و در خاورمیانه جایگاهی ندارد، رفتار کرد آنگاه که گفت یهودیان حق دارند در یک کشور یهودی زندگی کنند.
وی افزود در زمینه بحثهای مربوط به «معامله قرن» یعنی برنامه خاص دولت ترامپ درباره صلح، بن سلمان طرف مهم را تشکیل می دهد زیرا روی وی حساب می شود که فلسطینیها را متقاعد کند در مذاکرات شرکت کنند و این ماموریت آسان نیست. فلسطینیها حتی زمانی که برنامه صلح سخاوتمندانه ای به آنها پیشنهاد شد، مخالفت کردند همانطور که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت شدیدش را ابراز کرد و متقاعد کردن وی کار دشواری است.
وی افزود این روزها مذاکرات فشرده ای بین فرستاده دولت آمریکا و طرفهای منطقه ای ذیربط در حال برگزاری است تا بهترین زمان را برای اعلام برنامه صلح مشخص کنند. این در حالی است که منابع اسرائیلی گفته اند انتظار می رود سعودیها در این روند نقش محوری بازی کنند.


اخبار عربستان را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 18:26:19