جان کودکان یمنی در خطر است

پنج شنبه 24 خرداد 1397 - 12:0:18
 جان کودکان یمنی در خطر است

صنعا- الکوثر: «جان کانلیف»مدیر موسسه خیریه فرانسوی «اقدام علیه گرسنگی» چهارشنبه هشدار داد که جان صدها کودک یمنی در شهر بندری الحدیده یمن پس از حمله نیروهای تحت حمایت عربستان به این شهر به خطر افتاده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کانلیف گفت: آنچه امروز درحال روی دادن است، می تواند نرخ مرگ ومیر و شمار کودکان در معرض مرگ را افزایش دهد و مشکلات پیرامون تامین آب آشامیدنی و غذا را تشدید کند. 
موسسه خیریه اقدام علیه گرسنگی فرانسه با گرسنگی مقابله می کند و درحال حاضر به 760 کودک مبتلا به سوتغذیه در الحدیده کمک کرده است. 
نیروهای یمنی برخوردار از حمایت ائتلاف سعودی امروز چهارشنبه عملیات خود برای سیطره بر این شهر را به رغم هشدارهای سازمان ملل در مورد تاثیر فاجعه بار این اقدام، مورد تائید قرار دادند. 
شهر بندری الحدیده یکی از مناطقی است که شدیدترین تاثیر را از جنگ یمن متحمل شده است.
عربستان از روز ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف خود دست یابد. تجاوز نظامی عربستان به یمن منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است. 


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 21:12:44