تلفات سنگین متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در شش جبهه داخلی و مرزی یمن

چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 19:4:9
 تلفات سنگین متجاوزان و مزدوران ائتلاف سعودی در شش جبهه داخلی و مرزی یمن

صنعا- الکوثر: یک منبع نظامی در وزارت دفاع یمن از تلفات سنگین ائتلاف سعودی و مزدوران وابسته به آن در جبهه های البیضاء، تعز ، جوف در یمن و جیزان ، نجران و عسیر در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ­این منبع گفت ارتش و کمیته های مردمی یمن طی چند ساعت گذشته چندین عملیات ویژه در جبهه های مختلف انجام دادند و توانستند بر تعدادی از مواضع مهم دشمن تسلط یابند و به آن خسارات زیادی وارد کنند.
وی افزود: یگانهای متخصصی از نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در جبهه البیضا علیه مواضع مزدوران دشمن در منطقه الجسیمه و تبه العلم ، عملیات تاکتیکی انجام دادند که بر اثر آن دهها نفر از مزدوران کشته یا زخمی شدند و تعدادی از انواع و اقسام تجهیزات جنگی آنان منهدم شد و بقیه آنان در ساعت اولیه عملیات پا به فرار گذاشتند.
این منبع تصریح کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه تعز به مواضعی که چند روز پیش در العنیین به کنترل دشمن در آمده بود یورش بردند و تبه الجبیریه و تبه الصفرا را در کوتاه ترین زمان ممکن پس گرفتند و تلاشهای دشمن را برای پس گرفتن این مواضع به شکست کشاندند و تلفات سنگین جانی و تسلیحاتی زیادی به آنها تحمیل کردند.
در جبهه مرزی نیز نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک دستگاه بلدوزر نظامی را با یک فروند موشک هدایت شونده در موضع نظامی بوجان در جیزان منهدم کردند و مواضع ارتش سعودی در مدرسه الخشل با تعدادی گلوله توپ هدف قرار دادند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع مزدوران و ارتش سعودی در مناطق شجع و غرب الحماد در نجران حمله توپخانه ای کردند که تلفات سنگین جانی و تسلیحاتی به مزدوران و ارتش سعودی وارد شد.
این منبع تأکید کرد یک دستگاه خودروی نظامی در الخنجر و یک دستگاه خودروی زرهی در المهاشمه و یک خودروی نظامی نیز در صبرین در جبهه الجوف منهدم شد.
نیروهای یمنی همچنین به مواضع دشمن در منطقه عمود اضیق در جبهه البقع یورش بردند و به مواضع سربازان سعودی در نهوقه در نجران حملات توپخانه ای کردند.
این منبع تأکید کرد ارتش و کمیته های مردمی یمن پس از عملیات ویژه ، تبه المصادر و نیز تعدادی از مواضع نزدیک آن را در جبهه الاجاشر در الجوف به کنترل خود در آوردند . تلاشهای مزدوران برخوردار از پشتیبانی بالگردهای آپاچی برای پس گرفتن این مواضع شکست خورد و دشمن خسارات زیاد جانی و تسلیحاتی متحمل شد.
نیروهای مشترک یمنی پیشروی گسترده دشمن را در جبهه جومره در تعز درهم شکستند و مواضع تبت السفینه و الجزیره و التبه السوداء را پس گرفتند.
این منبع گفت مواضع مزدوران سعودی و ارتش سعودی در مجازه و المسیال در جبهه عسیر با تعدادی کاتیوشا هدف قرار گرفت.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پنج پیشروی دشمن را که در تلاش بود مواضع اطراف جبل النار را در عسیر پس بگیرد ناکام گذاشتند و شماری از نیروهای مهاجم و فرماندهان آنان به هلاکت رسیدند.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 18:13:28