ارتش یمن : امارات با تعداد زیادی موشک هدف حمله قرار خواهد گرفت

چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 9:52:49

صنعا- الکوثر: معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به اینکه اعلام امارات مبنی بر آغاز حمله الحدیده یک عملیات روانی است، تصریح کرد تأسیسات حیاتی و نظامی امارات با تعداد زیادی موشک هدف قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  سرهنگ عزیز راشد در پاسخ به این پرسش که رسانه های وابسته به متجاوزان از آغاز حمله به الحدیده سخن می گویند آیا صحت دارد ؟ گفت : حمله به الحدیده آسان نخواهد بود و گورستان کشتی های جنگی و همه تجهیزات جنگی آنان خواهد بود. آنها به حملات خودشان به سواحل غربی ادامه می دهند اما به علت ایستادگی و پایداری ارتش یمن و ابتکار طرحهای جدید نظامی از جمله استفاده از سامانه های موشکی و استفاده از عملیات تاکتیکی و عملیات ویژه ، توانایی ادامه عملیات ندارند.
وی افزود چندین گردان متجاوزان به طور کامل در سواحل غربی تارو مار شده اند. اندکی قبل خبرهایی از حمله به یک فروند کشتی جنگی وابسته به ائتلاف متجاوزان منتشر شد.
سرهنگ راشد در پاسخ به این پرسش که آیا آغاز حمله به الحدیده را تأیید می کنید و آیا آمادگی برای دفاع دارید یا خیر گفت : اعلام امارات مبنی بر اینکه عملیات الحدیده آغاز شده است قبلا نیز اعلام شده بود اما این اقدام آنان یک حرکت رسانه ای و تبلیغاتی است که بیشتر جنبه جنگ روانی دارد تا جنبه رویارویی . اماراتی ها با ارتش یمن رو در رو نشده اند بلکه مزدوران و خودروهای زرهی شان را به خطوط مقدم فرستاده اند و هزاران نفر از این مزدوران و فریب خوردگان خواه جنگجویان خارجی سودانی و یمنی کشته شدند در نتیجه درگیری ها ادامه دارد. درگیری ها در الحدیده به مثابه تفریح نخواهد بود . اگر تلاش کنند با تعداد زیادی نیروی نظامی وارد الحدیده شوند این کار آسانی نخواهد بود.
راشد درباره جزئیات بیشتر از هدف قرار گرفتن یک فروند کشتی جنگی متجاوزان و مکان آن و کشوری که این کشتی جنگی به آن تعلق دارد نیزگفت : اطلاعات بیشتری هنوز از ستاد تبلیغات جنگ در این خصوص دریافت نکرده ایم اما اطلاعات کلی حاکی از آن است که یک فروند کشتی جنگی متجاوزان که در حال گلوله باران سواحل بود هدف قرار گرفت.
راشد همچنین در پاسخ به این سوال که سازمان ملل متحد و حتی آمریکا به نیروهای متجاوز درباره حمله به الحدیده هشدار دادند ، بی اعتنایی ائتلاف متجاوز به همه این هشدارها و حمله اش چه تفسیری دارد؟، گفت : شورای امنیت سازمان ملل متحد به ظاهر اعلام کرده با اشغال الحدیده مخالف است و به ظاهر می گوید برای یمنی ها و همه منطقه فاجعه بار خواهد بود اما ما آنان را مسئول هرگونه حمله به سواحل غربی یمن به خصوص شهر الحدیده می دانیم . تنها کشتیرانی بین المللی تهدید نخواهد شد بلکه یگانهای موشکی به اهداف متعدد در امارات و عربستان و هر جای دیگری حمله خواهند کرد.
وی در ادامه درجواب این سوال که شرف لقمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته است اگر به الحدیده حمله شود به امارات با موشکهای بالستیک حمله خواهد شد آیا این معادله همچنان در این تجاوز به قوت خود باقی است ؟، تصریح کرد: ما تهدیدات بیهوده و گزاف نمی کنیم بلکه اطلاعات قطعی داریم که توانایی شلیک تعداد زیاد و به یکباره موشک را به امارات داریم و در آن صورت صدای فریادشان به هوا بلند خواهد شد اما دیگر به فریاد آنان گوش نخواهیم کرد . به همه اهداف حیاتی و نظامی حکام خلیج فارس در عربستان و به خصوص به امارات و جاهای دیگر موشک شلیک خواهیم کرد.
راشد گفت : در زمان و مکان مناسب شلیک خواهند شد و اینها اطلاعات نظامی است و نمی توان در رسانه ها اعلام کرد .


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 23 خرداد 1397 - 9:52:1