دیدار مقامات اسرائیل و امارات در قبرس

سه شنبه 22 خرداد 1397 - 14:1:3
دیدار مقامات اسرائیل و امارات در قبرس

تهران- الکوثر: مجله نیویورکر در گزارشی نوشت که مسؤولان اسرائیلی و اماراتی مارس گذشته در قبرس با هم دیدار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیویورکر در گزارشی نوشت، آژانس‌های سازمان اطلاعات آمریکا از تماس‌های تلفنی میان مسؤولان ارشد امارات و  اسرائیل از جمله یک مکالمه تلفنی میان یک مسؤول ارشد اماراتی و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل اطلاع داشتند.

آدم آنتاوس، نویسنده این گزارش گفت که هیلاری کلینتون، به عنوان وزیر خارجه پیشین و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا می‌دانست که امارات و عربستان پشت پرده با دستگاه موساد اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران همکاری می‌کنند.

وی گفت که آژانس‌های اطلاعات آمریکا از دیدار محرمانه میان مسؤول ارشد اماراتی و رهبران اسرائیلی در جزیره قبرس اطلاع داشتند. سازمان اطلاعات آمریکا معتقد بود که خود نتانیاهو در آن نشست حضور داشته است. به آمریکا درباره این دیدار اطلاعی داده نشده بود و دو طرف اماراتی و اسرائیلی بر انکار آن پافشاری کردند.

براساس این اطلاعات، نتانیاهو مارس گذشته با یک دیپلمات اماراتی دیدار کرده بود. وی همچنین طی سفرش به واشنگتن با یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا دیدار کرد.

مجله نیویورکر همچنین نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مواضعشان را به شکل کامل درباره طرح صلح خاورمیانه هماهنگ می‌کنند. هدف از این هماهنگی ایجاد طرحی است که فلسطینی‌ها آن را رد می‌کنند اما کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با آن موافقند. هدف ایجاد اختلاف و کینه میان فلسطینی‌ها و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نزدیک کردن این کشورها به اسرائیل است.

این مجله نوشت که نشستی که سال 2015 میان یک مسئول اماراتی با یک رهبر اسرائیلی برگزار شد با هدف هماهنگ کردن مواضع برای این توافق بود.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 خرداد 1397 - 14:0:50