ایتالیا خواستار استفاده از ظرفیت های روسیه برای حل بحران های جهان شد

سه شنبه 22 خرداد 1397 - 18:41:20
ایتالیا خواستار استفاده از ظرفیت های روسیه برای حل بحران های جهان شد

تهران- الکوثر: نخست‌وزیر ایتالیا اعلام کرد که بدون حضور مسکو، اگر چه رایزنی برای حل مسایل جهانی غیرممکن نیست اما این روند دشوار می‌شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جوزپه کنته» نخست‌وزیر جدید ایتالیا تاکید کرد که حضور مسکو برای برون‌رفت از بن‌بست‌ها در مسایل جهانی ضروری است. وی از کشورهای غربی خواست تا به جای رویکرد توأم با سردی، در تلاش برای مذاکره با مسکو باشند.

کنته در جریان کنفرانس خبری مشترک با «ینتس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  گفت که بدون همکاری روسیه، اگر غیرممکن نباشد اما دشوار است تا برای بحران‌های جهانی به راهکارهای طولانی مدت و واقع‌گرایانه دست یافت.

وی در عین حال از رویکرد ناتو مبنی بر حفظ موضع دفاعی و همزمان پیگیری ادامه گفت‌وگو با روسیه حمایت کرد. کنته با اشاره به نقش مهم روسیه در مسایل جهانی از کشورهای عضو ناتو خواست تا هر چه بیشتر در مذاکرات موثر شرکت داشته باشند تا از سوءتفاهم و بروز تنش خطرناک جلوگیری شود.

کنته اول ماه ژوئن (11 خرداد) سوگند یاد کرد تا رهبری دولتی متشکل از احزاب لیگ و پنج‌ ستاره را بر عهده داشته باشد وی به اتخاذ رویکرد حامی رابطه بهتر با روسیه و مخالفت با سیاست تحریمی شناخته می‌شود.

ایتالیا تنها عضو اروپایی ناتو نیست که با سیاست‌های این سازمان همراهی نمی‌کند. اتریش هم که عضو ناتو نیست اما یکی از شرکای ناتو محسوب می شود همواره خواستار گفت‌وگو با مسکو به منظور حل مسایل موجود شده‌اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 22 خرداد 1397 - 12:25:32

دسته بندی :