موضعگيری سازمان پزشکان بدون مرز در برابر حمله ائتلاف سعودی به مراکز درمانی یمن

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 21:37:35
موضعگيری سازمان پزشکان بدون مرز در برابر حمله ائتلاف سعودی به مراکز درمانی یمن

صنعا- الکوثر: سازمان پزشکان بدون مرز روز دوشنبه حمله هوایی به یک مرکز نوساز درمان مبتلایان به بیماری وبا را در منطقه عبس در شمال غرب صنعا پایتخت یمن محکوم کرد و از توقف موقت فعالیت هایش در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد این ساختمان که به تازگی ساخته شده بود، در زمان حمله خالی بود و این حمله هیچ تلفاتی نداشت.

این سازمان بشردوست افزود نوشته ها و علائم روی پشت بام ساختمان به روشنی نشان می داد که این ساختمان یک مرکز پزشکی است که خارج از سرویس است.

جوآئو مارتینز رئیس هیئت سازمان پزشکان بدون مرز در یمن در توئیتی نوشت: «حمله امروز صبح ائتلاف سعودی و امارات عربی متحده به یک مرکز درمان بیماران مبتلا به وبا، نادیده گرفتن کامل ساختارهای پزشکی و بیماران را نشان می دهد».

این مسئول سازمان پزشکان بدون مرز با انتشار عکسی از ساختمان ویران شده افزود: «سازمان پزشکان بدون مرز به طور موقت فعالیت هایش را در عبس به حال تعلیق درمی آورد تا زمانی که امنیت کارکنان این سازمان و بیماران تضمین شود».

سازمان پزشکان بدون مرز در ژوییه 2015 حمایت از بیمارستان روستایی عبس را که در یک کیلومتری محل حمله روز دوشنبه قرار گرفته است، آغاز کرد.

15 اوت، در حمله هوایی به بخشی از بیمارستان عبس 19 نفر از جمله یک عضو سازمان پزشکان بدون مرز کشته و 24 نفر دیگر زخمی شدند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 21:37:27

دسته بندی :