کمک اقتصادی 2.5 میلیارد دلاری به اردن

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 13:38:53
 کمک اقتصادی 2.5 میلیارد دلاری به اردن

تهران- الکوثر: نشست چهار جانبه به میزبانی عربستان سعودی و با هدف یافتن راه هایی برای عبور از بحران اقتصادی اردن که در آن قرار دارد، در قصر صفا در شهر مکه برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این نشست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان ، عبدالله دوم شاه اردن ، محمد بن راشد آل مکتوم معاون رئیس دولت امارات و حاکم دبی و شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت حضور داشتند.

در پایان نشست مکه المکرمه در قصر الصفا سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور، شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت و محمد بن راشد آل مکتوم معاون دولت امارات متحده عربی درباره کمک اقتصادی 2.5 میلیارد دلاری به اردن برای گذر از مشکلات اقتصادی توافق کردند.

این کمک به صورت سپرده در بانک مرکزی اردن، ضمانت به بانک جهانی در خصوص اردن، حمایت از بودجه سالیانه این کشور به مدت 5 سال و کمک مالی به صندوق ها و طرحهای توسعه ای خواهد بود.

در این نشست، عبدالله دوم پادشاه اردن از رهبران این کشورها بابت کمک به کشورش قدردانی کرد.

گفتنی است ناآرامی ها در اردن هفته گذشته با اعتصاب محدود کارمندان بخش دولتی و خصوصی آغاز شد. در پی ادامه این تظاهرات‌ها، هانی الملقی نخست‌ وزیر این کشور پس از دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن استعفا داده و به جای وی عمر الرزاز، مامور به تشکیل دولت جدید اردن شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 13:36:26