نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به پایگاه التنف

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 13:13:23
نزدیک شدن نیروهای ارتش سوریه به پایگاه التنف

دمشق- الکوثر: همزمان با پیشروی نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در مناطق تحت کنترل داعشی‌ها در جنوب حسکه (شمال شرق سوریه)، دولت دمشق نیروهای خود را در سویداء در نزدیکی مرزهای اردن تقویت کرده و این نیروها توانستند پس از درگیری‌هایی با داعشی‌ها در منطقه پیشروی کرده و خود را به نزدیکی پایگاه التنف آمریکا برسانند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، نیروهای قسد اعلام کرده اند، پس از درگیری‌هایی با داعش در جنوب حسکه، واقع در شرق رودخانه فرات (شمال شرقی سوریه) کنترل دو روستا در این منطقه را به دست گرفتند.

یک منبع نظامی کردها اظهار داشت: پس از آنکه نیروهای ما توانستند کنترل روستای ابو حامضه در نزدیکی الشدادی را به دست بگیرند، دو روستای الشماس و الحلوة در نزدیکی این شهر نیز به دست نیروهای ما افتاد.

این منبع در ادامه تعهد داد، عملیات "طوفان جزیره" با تمام قدرت برای نابودی تروریسم و آزادسازی تمامی مناطق تحت کنترل داعش ادامه یابد.

از سوی دیگر، نیروهای دولت دمشق و نیروهای هم‌پیمان آنها طی درگیری‌های دو روز اخیر در صحرای سویداء، در مناطق تحت کنترل داعش در این منطقه پیشروی کردند.

براساس گزارش رسانه ها، نیروهای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به عملیات خود در حومه‌های شمال شرقی سویداء و جنوب شرقی دمشق ادامه داده و کنترل چند منطقه را به دست گرفتند.

درگیری‌ها در این مناطق همچنان ادامه داشته و هدف از آنها کنترل بر تمامی مناطق تحت کنترل داعش در این صحراء است.

گروه تروریستی  تکفیری داعش کنترل نیمی از بیابان سویداء را در دست دارد و اساسا داعشی‌ها در زمین‌های ناهموار این بیابان کمین کرده‌اند.

عملیات نظامی در سه محور متمرکز است، محور اول از تل الاصفر تا خربه الامباشی است که نیروهای بشار اسد پس از کنترل بر مدرسه الاشرفیه و الرحبه در این محور به منطقه سوح المجیدی رسیده‌اند.

محور دوم از القصر-الساقیه به سمت خربه الامباشی است و نیروهای اسد حدود هفت کیلومتر در شرق این محور پیشروی کردند.

اما محور سوم از الزلف تا تپه‌های الصفا است و نیروهای دمشق حدود ۱۰ کیلومتر در شمال این محور پیشروی کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، درگیری‌ها در شمال شرق صحرای سویداء در چندین محور ادامه داشت و نیروهای دمشق نیز در چند روز گذشته به ضد حملات خود علیه مناطق تحت کنترل داعش ادامه دادند، همزمان حملات راکتی علیه این محورها انجام شد و این نیروها روز یکشنبه توانستند چندین منطقه در این صحرا را پس بگیرند.

طبق گزارش این مرکز، نیروهای دولت اسد به حدود ۵۰ کیلومتری منطقه کنترل ائتلاف ضد داعش در پایگاه التنف رسیده‌اند. نیروهای دمشق نیز جهت شرکت در عملیات نابودی داعش در منطقه مهمات خود را به حومه سویداء منتقل کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه ادامه داد، در این درگیری‌ها و بمباران‌ها ده‌ها تن از هر دو طرف کشته و زخمی شدند، دستکم ۹ تن از داعشی‌ها و پنج تن از نیروهای دمشق کشته شدند.

همزمان درگیری‌ها میان داعش از یک سو و نیروهای دولت اسد و هم‌پیمانان آنها در محورهای منطقه بوکمال و صحرای آن در شرق حومه دیر الزور به شدت ادامه یافتند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 13:10:5