پژوهشگر تونسی:

ابن تیمیه در ضدیت با امام علی(ع) و خدیجه، تحت تاثیر بنی امیه است

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:14:17
ابن تیمیه در ضدیت با امام علی(ع) و خدیجه، تحت تاثیر بنی امیه است

تهران- الکوثر: پژوهشگر و اندیشمند تونسی انکار فضائل و مناقب امام علی(ع) و توهین به خدیجه همسر پیامبر اسلام(ص) را از ویژگی های ابن تیمیه به عنوان نظریه پرداز وهابیت دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ فرحات بن وادی در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: یکی از ویژگی های ابن تیمیه انکار بسیاری از فضائل و مناقب امام علی بن ابیطالب(ع) است که در کتاب های متعدد حدیث شاهد آن هستیم فضائلی که حتی در کتاب احمد بن حنبل به عنوان استاد ابن تیمیه وجود دارد. این مسئله نشان می دهد ابن تیمیه گفته ها و رفتار بنی امیه را مبنای اندیشه ها و افکار خود قرار داده است و میدانیم این معاویه بود که لعن و دشنام به امام علی(ع) را ترویج داد.

این پژوهشگر تونسی افزود: ابن تیمیه در سخنان و نوشته هایش کینه و نفرت از امام علی(ع) و مباح بودن ریختن خون فرزندانش را ترویج داد و به این ترتیب سخن استاد خود احمد بن حنبل را درباره خلفای راشدین که علی بن ابیطالب را به عنوان چهارمین خلیفه باور داشت زیر پا گذاشت.

شیخ فرحات بن وادی افزود: ابن تیمیه الحردانی نه تنها به شأن و جایگاه امام علی احترام نمی گذاشت بلکه شأن و جایگاه خدیجه بنت خویلد همسر پیامبر اسلام (ص) را نیز رعایت نمی کرد. ابن تیمیه در کتاب خود نوشته است ایمان خدیجه بنت خویلد کامل نبود که این سخن برخلاف حدیث صریح پیامبر اسلام(ص) درباره خدیجه است. این در حالی است که خدیجه نخستین کسی بود که به دین اسلام(ص) ایمان آورد و پیامبر او را به همراه فاطمه و مریم و آسیه به عنوان بهترین زنان بهشت معرفی کرده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:13:46