تظاهرات در رام‌الله برای لغو محاصره نوار غزه

دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:7:53
تظاهرات در رام‌الله برای لغو محاصره نوار غزه

تهران- الکوثر: صدها تن از فلسطینیان در رام‌الله طی راهپیمایی‌ خواستار توقف محاصره اعمال شده علیه نوار غزه شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صدها تن از فلسطینیان ساکن رام الله با برگزاری تظاهرات از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند حقوق کارمندان نوار غزه را بپردازد.

پیش از آغاز این راهپیمایی فعالان، خبرنگاران، سیاستمداران و هنرمندان خواستار مشارکت گسترده در راهپیمایی اعتراض‌آمیز علیه اقدامات اعمال شده علیه نوار غزه در روز یکشنبه در رام الله شده بودند.

معترضان در این راهپیمایی از خیابان‌های رام الله حرکت کردند و شعارهایی سر دادند که طی آن خواستار پرداخت حقوق کارمندان نوار غزه و پایان دادن به محاصره اعمال شده علیه آن شدند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن‌ها نوشته شده بود "خواسته ما مشخص و تحریم‌های شما افتضاح است، تحریم‌ها را لغو کنید".

تشکیلات خودگردان فلسطین اقداماتی را درخصوص بازنشستگی اجباری هزاران تن از کارکنان دو بخش مدنی و نظامی در نوار غزه صورت داده و تنها ۵۰ درصد حقوق کارمندان را برای دومین ماه متوالی پرداخت کرده این اقدامات پس از توقف اجرای توافق آشتی میان جنبش فتح و حماس اتخاذ شد. حماس از حدود ۱۰ سال بیش بر نوار غزه تسلط دارد. این توافق آشتی ملی سال گذشته میلادی با نظارت مصر امضا شد.

این راهپیمایی همچنین شاهد درگیری میان برخی شرکت‌کنندگان و طرفداران محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بود. برخی گفتند، افراد نظامی تشکیلات خودگردان در این تظاهرات لباس مبدل پوشیده بوده و به تظاهرکنندگان حمله کردند.

جنبش فتح به این تظاهرات با آویزان کردن پلاکاردهای بزرگی روی نمای تعدادی از ساختمان‌ها در مرکز شهر رام الله با عنوان "کودتای حماس علت تمامی این حوادث است" پاسخ داد.

این در حالی است که تظاهرکنندگان به ادامه فعالیتشان طی روزهای آتی نیز متعهد شدند. در این راستا، فرید الاطرش، یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی طی مصاحبه خود با خبرگزاری رویترز تاکید کرد: این راهپیمایی به منظور درخواست برای برداشتن تحریم‌های اعمال شده علیه نوار غزه برگزار شد، چراکه این تحریم‌های غیرقانونی در تداوم محاصره سهیم هستند.

ناظران می‌گویند که این راهپیمایی بزرگترین راهپیمایی‌ بوده که شهر رام‌الله از سال‌ها پیش شاهد آن بوده است.

از سوی دیگر، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین خطاب به مردمی که عصر یکشنبه تظاهرات کردند خواست به تظاهرات و افزایش جنبش‌های مردمی در کرانه باختری  و  سراسر اراضی فلسطین ادامه دهند.

جبهه مردمی افزود: ما از ملتمان در کرانه باختری و  تمامی کسانی که عصر یکشنبه در رام‌الله راهپیمایی کردند، می‌خواهیم که موج تحرکات مردمی در کرانه باختری و سرتاسر فلسطین را در رویارویی با رژیم اشغالگر، برنامه‌ریزی‌های ترور، اقدامات تشکیلات خودگردان فلسطین و ادامه فشارها علیه آن به خاطر اعمال تحریم‌ها علیه نوار غزه را تشدید کنند.

این جبهه همچنین اعلام کرد: مشارکت گسترده مردمی که با شعارهای خشمگینانه درخصوص ادامه تحریم‌ها علیه نوار غزه همراه بود ثابت می‌کند که وحدت ملت ما قوی‌تر از  اقداماتی است که تضعیف ساکنان نوار غزه و مقاومت آن را هدف قرار داده‌اند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 21 خرداد 1397 - 12:7:23