تلاش صهیونیستها برای مانع تراشی در برگزاری راهپیمایی روز قدس در لندن

شنبه 19 خرداد 1397 - 10:5:38
تلاش صهیونیستها برای مانع تراشی در برگزاری راهپیمایی روز قدس در لندن

تهران - الکوثر : در حالی که دهها نهاد ، گروه مدافع حقوق بشر ، حامی مردم فلسطین ، قشرهای مختلف مردم از ادیان و ملیت های گوناگون برای برگزاری هر چه باشکوهتر راهپیمایی روز قدس در لندن آماده می شوند، صهیونیست ها در تلاشند تا در برگزاری با شکوه این راهپیمایی که قرار است یکشنه برگزار شود ، اخلال ایجاد کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پیش از این مراسم روز قدس، از برابر ساختمان بی بی سی در لندن آغاز می شد و پس از عبور از خیابان های مرکزی لندن، در برابر سفارت آمریکا در لندن پایان می یافت تا نقش رژیم های انگلیس و آمریکا و بازوی رسانه ای آنان در راه اندازی و حمایت از رژیم اشغالگر قدس و نیز حمایت از جنایات اسرائیل ، آشکارتر شود.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در بیانیه ای برنامه های روز قدس امسال را اعلام کرد و افزود راهپیمایی روز قدس امسال از ساعت 15 به وقت محلی از برابر سفارت رژیم عربستان سعودی به عنوان یکی از حامیان رژیم صهیونیستی آغاز می شود و پس از عبور از خیابان های مرکزی لندن، در میدان ترافالگار پایان می یابد تا همدستی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و عربستان سعودی در پایمال کردن حقوق فلسطینیان، بیش تر آشکار شود.  
آمریکا که در سال های اخیر سفارتخانه اش در لندن ، به مرکزی برای تجمع همه صلح خواهان و مخالفان جنگ و سرمایه داری مبدل شده بود ، چند ماه پیش سفارتخانه اش را به محلی دورتر از مرکز لندن منتقل کرده است.  
براساس بیانیه کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن ، در مراسم امسال روز قدس ، سخنرانان یهودی ، مسلمان ، مسیحی و نیز شماری از فعالان مدنی و مدافع حقوق فلسطینیان ، در حمایت از فلسطینیان و علیه جنایات صهیونیست ها، سخنرانی می کنند.  
در مراسم امسال روز قدس لندن قرار است نمایندگان گروه ها و سازمان های هوادار فلسطین، از انگلیس، ایرلند و اسکاتلند حمایت خود را مردم مطلوم فلسطین ابراز و از رژیم انگلیس درخواست کنند صادرات جنگ افزار به اسرائیل را ممنوع سازد.

در این مراسم همچنین حمایت عربستان سعودی از جنایات اسرائیل، محکوم می شود.
صهیونیست های انگلیسی نیز تلاش می کنند در برگزاری مراسم روز قدس در لندن ، اخلال ایجاد کنند. صهیونیست ها در صددند با امضای توماری الکترونیکی، از وزارت کشور انگلیس بخواهند تا مانع برگزاری این مراسم شود یا به اهتزاز در آمدن پرچم حزب الله لبنان را ممنوع کند. 
در مراسم روز قدس در چند سال اخیر در لندن، شماری از صهیونیست ها با حضور پیشاپیش راهپیمایان روز جهانی قدس در حضور پلیس و نیز در حاشیه این راهپیمایی تلاش می کنند با ایجاد درگیری و انحراف اذهان، از شکوه این مراسم بکاهند که توفیق چندانی نداشته اند.
علاوه بر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، تاکنون شمار فراوانی از سازمان ها و نهادهای اجتماعی موجود در انگلیس از جمله جامعه اهل البیت، ستاد مخالفت با بیانیه بالفور، ائتلاف مبارزه با مجرم سازی جوامع، فوتبالیست های ضد آپارتاید، دوستان الاقصی، سازمان همدردی با فلسطینیان، اداره جعفریه، اتحادیه دانشجویان مسلمان لندن، یهودیان هوادار تحریم اسرائیل، سازمان لبیک یا زهرا، انجمن لبنانی های مقیم اسکاتلند، شعبه بریتانیایی انجمن نتوری کارتا ، انجمن دموکراتیک فلسطین ، اتحادیه اسکاتلندی های برای خاورمیانه و شاخ آفریقا ، حمایت خود را از برگزاری مراسم روز قدس در لندن اعلام کرده اند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


شنبه 19 خرداد 1397 - 10:5:18