حزب الله فاش کرد: مانع تراشی عربستان و آمریکا در برابر تشکیل دولت لبنان

جمعه 18 خرداد 1397 - 23:28:3
حزب الله فاش کرد: مانع تراشی عربستان و آمریکا در برابر تشکیل دولت لبنان

بيروت- الکوثر: عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت سفارتخانه های عربستان سعودی و آمریکا در بیروت با دخالت های خود، مانعی در برابر تشکیل دولت جدید لبنان هستند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ نبیل قاووق گفت: امیدهای عربستان سعودی و آمریکا برای تشکیل دولت لبنان بدون حضور حزب الله در صندوق های رای دفن و به یأس مبدل شد.

وی افزود عربستان با مشاهده اجماع ملی و رای مردمی برای مشارکت حزب الله در دولت آینده لبنان، شوکه و آزرده خاطر شد. از این رو آنها گزینه ای به جز تسلیم شدن در برابر خواست لبنانی ها ندارند.

شیخ قاووق تصریح کرد: تشکیل فوری دولت، وظیفه ملی است. چون (تشکیل دولت) برای رویارویی با چالش های اقتصادی، معیشتی، امنیتی، نظامی و تهدیدهای رژیم صهیونیستی، به نفع همه لبنانی هاست. وی گفت: هیچ کس نمی تواند حزب الله را به مانع تراشی در برابر روند تشکیل دولت متهم کند؛ حزب الله در مشکلات وموانع موجود بر سر راه تشکیل دولت نقشی ندارد و عاملی که باعث ایجاد مشکل در تشکیل دولت شده دخالت های دو سفارتخانه عربستان سعودی و آمریکاست.

عضو شورای مرکزی حزب الله تاکید کرد: دولت لبنان، تریبونی برای حمله به مقاومت نخواهد بود و مداخلات عربستان در امور داخلی و در تشکیل دولت، تهدیدی برای ثبات و وفاق ملی است. وی افزود: طرفی که بیشترین تلاش را برای تشکیل دولت انجام داد ائتلاف حزب الله و جنبش امل بود. حزب الله و جنبش امل هیچ مشکل یا خواسته ای ندارند که باعث تاخیر در تشکیل دولت یا مانع آن شود.

شیخ قاووق گفت: ما بر تسریع روند تلاش ها برای تشکیل دولت پافشاری می کنیم و برای پیروزی تشکیل دولت، امیدهای زیادی وجود دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 خرداد 1397 - 23:27:55