صدها هزار فلسطینی به سوی مسجدالاقصی در حرکتند!

جمعه 18 خرداد 1397 - 11:56:53
صدها هزار فلسطینی به سوی مسجدالاقصی در حرکتند!

رام الله- الکوثر: صدها هزار فلسطینی صبح امروز جمعه همزمان با روز جهانی قدس حرکت به سمت مسجدالاقصی را از کرانه باختری و اراضی اشغالی 1948 به منظور شرکت در نماز جمعه در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان آغاز کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مقامات رژیم صهیونیستی فقط به مردان بالای 40 سال ساکن کرانه باختری اجازه می دهند از پست های بازرسی اطراف قدس عبور کنند و وارد این شهر شوند. مقامات صهیونیست همچنین به نوجوانان بالای 12 سال اجازه ورود به شهر قدس را نمی دهند ولی به زنان اجازه داده شده است بدون محدودیت از پست های بازرسی عبور کنند. گزارش های دریافت شده از قدس حاکی است جمعیت انبوهی از فلسطینی های ساکن کرانه باختری رود اردن پشت ایست های بازرسی صهیونیست ها در ورودی های شهر قدس منتظر نوبت برای ورود به این شهر هستند.

حرکت فلسطینی ها به سمت مسجدالاقصی از نخستین ساعات بامداد روز جمعه آغاز شده است به طوری که اداره اوقاف اسلامی شهر قدس اعلام کرد حدود سیصد هزار فلسطینی نماز صبح را در محوطه مسجدالاقصی برگزار کردند.

اداره اوقاف فلسطین اعلام کرده است تمهیدات برای استقبال از نیم میلیون نمازگزار در اطراف مسجدالاقصی اندیشیده شده است و کمیته های مردمی در شهر قدس نیز برای تسهیل ورود نمازگزاران به مسجدالاقصی تلاش می کنند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اعلام کرد نماز گزاران می توانند از امروز تا آخرین روز ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی اعتکاف کنند. علاوه بر ساکنان قدس و کرانه باختری رود اردن، فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی 1948 نیز با به راه انداختن کاروان هایی از اتوبوس ها به سمت مسجدالاقصی در حرکتند.

در مقابل، رژیم صهیونیستی نیروهای پلیس بیشتری را در شهر قدس و بخش قدیمی این شهر مستقر کرده است تا برای هرگونه رویارویی یا برخورد احتمالی با نمازگزاران، با توجه به این که نمازگزاران بسیاری راهی مسجدالاقصی شده اند، آماده باشند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 18 خرداد 1397 - 11:56:42