موضع نبيه بري درباره حضور حزب الله و ايران در سوريه

چهار شنبه 16 خرداد 1397 - 22:10:14
موضع نبيه بري درباره حضور حزب الله و ايران در سوريه

تهران - الکوثر : نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و نزدیکترین متحد حزب الله در این کشور گفت جنبش حزب الله لبنان و ایران تا زمانی که سوریه به طور کامل از دست تروریست ها آزاد نشود و تمامیت ارضی آن باز نگردد ، سوریه را ترک نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نبیه بری رئیس مجلس نمايندگان لبنان گفت ­اگر جنبش حزب الله در سوریه حضور نداشت، ستیزه جویان داعش به لبنان رسیده بودند. 
وي گفت : " در مورد حزب الله باید بگویم که آنها در کشور خودشان هستند زیرا اگر حزب الله در آنجا [سوریه] نبود، داعش در اینجا [ لبنان] بود. لبنان و سوریه مانند دوقلو هستند زیرا نزدیک به 1.5 میلیون سوری در لبنان ساکن هستند. ما آنها را بیگانه نمی دانیم ... همه چیزهایی که در سوریه رخ می دهد بر لبنان تاثیر می گذارد."  
وی افزود :« نیروهای ایرانی مانند نیروی هوایی روسیه به درخواست سران سوریه در این کشور حضور دارند. این در حالی است که آمریکا که خواستار خروج حزب الله و ایران است، بدون اجازه دولت سوریه نیروهای خود را در این کشور مستقر کرد.»  
بري گفت :" من بر این باور هستم که بدون مذاکره بین روسیه، آمریکا، ترکیه، ایران، عربستان سعودی، مصر و حداقل یک کشور اروپایی خواه فرانسه یا هر کشور دیگری، حل بحران سوریه غیرممکن است ... راه حل سیاسی نمی تواند بدون حصول توافق بین این طرفها حاصل شود."  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


چهار شنبه 16 خرداد 1397 - 21:56:47