درخواست کمک امارات از آمریکا در ساحل غربی یمن

سه شنبه 15 خرداد 1397 - 16:58:40
درخواست کمک امارات از آمریکا در ساحل غربی یمن

تهران - الکوثر : منابع خبری فاش ساختند امارات به طور مستقیم از آمریکا برای تداوم نبرد در جبهه ساحل غربی یمن کمک خواسته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا با اعلام این خبر، به نوعی درماندگی امارات را در جبهه ساحل غربی یمن ، مخابره کرده است.

این روزنامه نوشت، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا خواستار ارزیابی سریع درخواست امارات شد و به نظر می رسد در این زمینه آن دسته از متخصصان آمریکایی که در زمینه یمن فعالیت می کنند نشستی را برگزار کنند.

وال استریت ژورنال نوشت ، برخی از اعضای دولت دونالد ترامپ، درخواست امارات را به سود آمریکا دانسته و برخی دیگر ملاحظاتی را در این زمینه مطرح کرده اند. این روزنامه به نقل از یکی از این افراد اعلام کرد، حمایت از امارات می تواند اتفاق مناسبی باشد.

این روزنامه آمریکایی فاش ساخت امارات و عربستان تا زمانی که آمریکا را مطلع نسازند گامی در یمن بر نمی دارند حتی مقامات عربستان به آمریکا خبر داده اند تا زمانی که حمایت های واشنگتن را دریافت نکنند هرگز عملیات نظامی خود را برای تسلط بر الحدیده آغاز نخواهند کرد.

از جمله اتفاقاتی که حضور آمریکا در نبرد ساحل غربی یمن را تایید می کند نقل قول وال استریت ژورنال از یکی از مقامات عرب است که گفته است آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف توافق کردند قبل از آغاز تلاش برای تسلط بر استان حدیده، به فرستاده جدید دبیر کل سازمان ملل متحد در امور یمن فرصت دهند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 15 خرداد 1397 - 16:58:20