البناء: حمله ائتلاف سعودي به الحديده شکست خورده است

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 22:25:15
البناء: حمله ائتلاف سعودي به الحديده شکست خورده است

بیروت- الکوثر: روزنامه لبنانی ­البناء نوشت حمله به بندر الحدیده یمن با شکست مواجه شده و جنگ در این کشور به بن بست رسیده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود نوشت با وجود گذشت چهل ماه از جنگ تمام عیار و کورکورانه برای تخریب یمن و کشتار جمعی مردم آن با مشارکت عربستان و امارات و اسرائیل و آمریکا و بسیج توانایی های مالی و اطلاعاتی و نظامی عظیم با هدف نابود کردن نیروی مقاومت انصارالله، این جنگ به بن بست رسیده است.
قبلا هم تلاش های پیاپی برای بازپس گرفتن تعز، تنگ کردن حلقه محاصره صعده، جلوگیری از شلیک موشک به عمق خاک سعودی، سوق دادن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق برای کودتا علیه ائتلاف با انصارالله با هدف تغییر موازنه قوا و سقوط صنعا، با شکست مواجه شده بود.
حمله جدیدی که برای آن در رسانه ها تبلیغات گسترده انجام گرفت و مقدمات و امکانات زیادی در آن به کار رفت بندر الحدیده را به عنوان تنها راه ارتباطی دریایی صنعا هدف قرار داد هرچند این بندر تحت محاصره شدید دریایی است.
این حمله در نخستین مراحل موفقیت هایی به دست آورد اما به سرعت با پیچیدگی ها و موانعی مواجه شد چنان که سخنگوی نیروهای سعودی روز پنجشنبه را به عنوان روز پایانی عملیات در الحدیده اعلام کرد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 19:7:15