طرح کنگره آمریکا در حمایت از اشغال جولان

دو شنبه 14 خرداد 1397 - 12:25:16
طرح کنگره آمریکا در حمایت از اشغال جولان

تهران -الکوثر: پایگاه اینترنتی اسرائیل نشنال نیوز از طرح کنگره آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، اسرائیل حیوم روز یکشنبه اعلام کرد طرحی به منظور تقویت روند به رسمیت شناختن بلندی های جولان هفته گذشته به مقامات اسرائیلی و آمریکایی در واشنگتن ارائه شد .
به کارگیری موافقتنامه های تجاری اسرائیل و آمریکا در بلندی های جولان و تهیه پیش نویس متنی در ارتباط با به رسمیت شناختن تغییرات و تأثیر آنها بر وضع جولان در کانون این طرح قرار دارد.
این طرح بخشی از تلاش های شدید اعضای کنگره آمریکا تحت رهبری سناتور تد کروز به منظور تقویت حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان از طریق حمایت آمریکاست. ران دِ سناتیس عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز یک طرح مشابه را ارائه کرده است.
گفته می شود این طرح شامل شش بخش می شود: اختصاص بودجه برای طرح های مشترک آمریکا و اسرائیل در جولان، گسترش توافق نامه ها بین آمریکا و اسرائیل از قبیل توافق نامه تجارت آزاد، تا بتوان آنها را در ارتباط با بلندی های جولان اجرایی کرد، نوشتن عبارت "ساخت اسرائیل" بر محصولات تولید شده در بلندی های جولان -در سند کنگره آمده است که سوریه به بلندی های جولان باز نخواهد گشت-، اعزام هیئت های رسمی کنگره آمریکا به جولان و تدوین اسناد رسمی کنگره که در آنها حاکمیت اسرائیل بر جولان به رسمیت شناخته می شود.
در این مرحله، واژه پردازی ها و لحن دقیق متن سند کنگره برای به رسمیت شناختن جولان رسما مشخص نشده است. با این حال، در ارتباط با تغییرات اوضاع که روی داده است، از جمله نفوذ ایران در سوریه و لبنان، واقع گرایانه نیست که انتظار داشت اسرائیل از بلندی های جولان عقب نشینی کند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 14 خرداد 1397 - 12:24:48

دسته بندی :