شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در دهمین جمعه راهپیمایی بازگشت

جمعه 11 خرداد 1397 - 22:23:50
شهید و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی در دهمین جمعه راهپیمایی بازگشت

غزه- الکوثر: - رسانه‌های فلسطینی از شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن ۱۰۰ تن دیگر در دهمین راهپیمایی بازگشت خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مردم غزه در تظاهرات امروز با عنوان جمعه «از غزه تا حیفا» در مرز غزه و سرزمین های اشغالی حضور به عمل آوردند.
بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست با شلیک گلوله به سوی تظاهرات کنندگانفلسطینی ، یک نفر را شهید و بیش از صد تن دیگر را زخمی کردند.

بر اساس این گزارش، 40 تن از شهروندان فلسطینی به ضرب گلوله جنگی زخمی شده و ما بقی بر اثر استنشاق گازهای اشک‌آور دچار خفگی شدند.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین جمعه هفته گذشته اعلام کرد، در جریان نهمین راهپیمایی بزرگ بازگشت در شرق نوار غزه 109 تن زخمی شدند و یک فلسطینی  نیز به شهادت رسید.
مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فرودین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
تا کنون در تظاهرات بزرگ بازگشت بیش از یکصد تن به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شدند.
در همین حال امروز علیرغم افزایش تدابیر امنیتی صهیونیست ها، بیش از 270 هزار فلسطینی در سومین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجدالاقصی شرکت کردند.

نظامیان صهیونست قدس را به یک پادگان نظامی تبدیل کرده بودند و از ورود مردان کمتر از 40 سال به داخل صحن مسجد الاقصی جلوگیری می کردند.


امام و خطیب مسجد الاقصی در خطبه های نماز جمعه گفت: برخی از کشورهای عربی و اسلامی با دنباله روی از دشمنان به ما پشنهاداتی مانند 'معامله قرن' ارائه می کنند.
شیخ عکرمه صبری افزود: این طرح همان نقشه اشغالگران با لباس آمریکایی است.
وی از مسلمانان که هم اکنون جمعیت آن ها یک میلیارد و 800 میلیون نفر است خواست بیدار شوند و با بازگشت به تعالیم قرآن و کنار گذاشتن اختلاف ها باهم متحد شوند تا عزت، استقلال و سربلندی خود را بازیابند.
صبری نسبت به اجرای قانون موسم به 'تسویه' در شهر قدس هشدار داد و آن را مقدمه مصادره خانه هایی دانست که مالکان آن ها غایب و یا در خارج از فلسطین ساکن هستند.
وی اجرای این قانون از طرف رژیم صهیونیستی را گامی برای خالی کردن شهر قدس از صاحبان اصلی آن دانست.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 خرداد 1397 - 22:17:56