رژیم‌صهیونیستی 2 میلیارد دلار به یگان موشکی شمال تزریق می‌کند

شنبه 12 خرداد 1397 - 10:25:42
رژیم‌صهیونیستی 2 میلیارد دلار به یگان موشکی شمال تزریق می‌کند

تهران- الکوثر: بعد از دستور وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای تاسیس یگان موشکی ویژه در شمال فلسطین اشغالی، قرار است طی یک دهه آینده 2 میلیارد دلار بودجه به آن تزریق شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  منابعی در رژیم صهیوینستی می‌گویند تل‌آویو قصد دارد مبلغ 2 میلیارد دلار برای ارتقای سامانه‌های پدافند موشکی مستقر در شمال فلسطین اشغالی، تزریق کند.

چند ماه قبل با دستور «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیوینستی، یگان موشکی زمین‌به‌زمین در شمال فلسطین اشغالی مستقر شد که می‌تواند موشک‌هایی با برد 300 کیلومتر به سمت اهداف مختلف شلیک کند.

به نوشته وبگاه «برکینگ دیفنس» به نقل از این منابع (که نامشان را فاش نکرد) برای این سامانه‌ها در ابتدا بودجه 500 میلیون دلاری اختصاص شده بود اما برخی منابع می‌گویند طی یک دهه آینده، این سامانه‌های با 2 میلیون دلار بودجه تغذیه خواهند شد.

یگان موشکی مذکور به این دلیل تاسیس شد که سامانه پرتاب راکتی چندگانه (MLRS) ‌ساخت آمریکا نتوانست نیازهای نظامی و چالش‌های امنیتی جدیدی که رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند، برطرف نماید.

پیشتر لیبرمن با ممانعت از تصویب قانون بودجه 2019، خواستار افزایش 2.4 میلیارد دلاری بودجه نظامی در آن شد. 

این در حالی است که طی چند هفته اخیر تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در همسایگی فلسطین اشغالی از جمله دولت سوریه، حزب‌الله و حماس افزایش یافته است.

جدیدترین تبادل آتش رژیم صهیونیستی با سوریه در بامداد پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت رخ داد که جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات راکتی ادعایی به بلندی‌های جولان اشغالی، تجاوز هوایی گسترده‌ای را به خاک سوریه شروع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است این راکت‌ها از سوی نیروهای حامی ایران شلیک شده و در پاسخ به آن، پایگاه‌هایی که مدعی حضور ایران در آن بودند را هدف قرار دادند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


جمعه 11 خرداد 1397 - 17:18:37