تداوم ارسال تجهیزات توسط ارتش سوریه به «مثلث مرگ»

شنبه 12 خرداد 1397 - 8:22:25
تداوم ارسال تجهیزات توسط ارتش سوریه به «مثلث مرگ»

دمشق- الکوثر: در حالی که ارتش سوریه روند اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به جنوب غرب این کشور را ادامه می‌دهد، تروریستهای معارض ادعا کردند که برای هر احتمالی آمادگی دارند و شهرک تل الحاره در درعا را منطقه نظامی عنوان کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری از تداوم اعزام نیرو و تجهیزات توسط ارتش سوریه به منطقه موسوم به «مثلث مرگ» واقع در جنوب غرب این کشور خبر میدهند؛ منطقه‌ای که نقاط تلاقی استانهای ریف دمشق، قنیطره و درعا است.

روزنامه القدس العربی گزارش داد که با توجه به این مسئله، گروه تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه در استان درعا آماده هر گونه احتمال است و در صورتی که جنگی تحمیل شود میتواند وارد آن شود».

این روزنامه به نقل از یک منبع وابسته به ارتش آزاد اعلام کرد که تجهیزات گروههای تروریستی در جنوب سوریه برای «جنگ چند ساله و نه چند ماهه کافی است».

خبرگزاری آناتولی هم ضمن اعلام خبر تداوم ارسال تجهیزات نظامی به استان درعا توسط ارتش سوریه، گزارش داد که این مسئله در راستای فراهم سازی مقدمات عملیات نظامی قریب الوقوع به سمت گذرگاه مرزی با اردن است.

بنا بر این گزارش، کاروانهای ارتش سوریه شبانه به سمت پادگانهای نظامی واقع در شمال درعا، شهرک «خربه غزاله» در بزرگراه بین المللی بین دمشق و اردن حرکت کردند که این کاروان شامل تانک، سکوهای موشک انداز و تیربار بوده است.
«ابوشیما» سخنگوی اتاق عملیات تروریستهای معارض موسوم به «البنیان المرصوص» به آناتولی گفت که گروههای معارض عبور برخی از کاروانهای نظامی ارتش سوریه به سمت درعا و ریف شمالی آن و دمشق و استقرار آنان در لشکر 32 در نزدیکی شهر درعا و همچنین در اطراف شهرک خربه غزاله را رصد کرده اند. 
وبگاه خبری معارض «قاسیون» اعلام کرد که ائتلاف معارضان سوریه موسوم به «برکان الحاره» بامداد امروز جمعه شهرک تل الحاره را یک منطقه نظامی اعلام کرده و اجازه نمیدهند کسی به این منطقه نزدیک شده یا فیلمبرداری کند.

این ائتلاف با انتشار بیانیه ای ادعا کرد که آماده مقابله با پیشروی ارتش سوریه و نیروهای همپیمانش به سمث مثلث مرگ هستند تا با مشت آهنین آنان مواجه شوند.

در این بیانیه همچنین به مسئولان مصالحه در این منطقه هشدار دادند که هیچ شایعه ای در خصوص مصالحه در منطقه مثلث مرگ پخش نکنند؛ چرا که این ائتلاف منطقه مثلث مرگ را پاکسازی خواهد کرد.

هشدارهای آمریکا مانع از آغاز عملیات ارتش سوریه نخواهد شد

در همین راستا، «حمیدی العبدالله» از تحلیلگران مسائل سیاسی تأکید کرد که دولت سوریه و همپیماناش نخواهند پذیرفت که ناامنی و درگیری در مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه ادامه داشته باشد.

 العبدالله درباره توافقات مربوط به مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه اعلام کرد که دمشق هنگام عقد این توافقها، بر دو بند اصرار داشته است: نخست اینکه گروههایی که از نظر شورای امنیت تروریستی هستند و یا گروههایی که با این گروهها همکاری میکنند، از توقف عملیات نظامی علیه آنان استثنا باشند. دوم اینکه این توافقات، 6 ماهه باشد و در صورت رضایت همه اطراف قابل تمدید باشد نه با اراده یک طرف.

به گفته این تحلیلگر، این دو بند به ارتش سوریه اجازه میدهد که در هر زمان و مکانی که تروریستها حضور داشته باشند، عملیات نظامی خود را آغاز کند؛ زیرا توقف عملیات و ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه، این گروههای تروریستی را شامل نخواهد شد؛ به ویژه اینکه گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب به ویژه درعا حضور واضحی دارد.

العبدالله بر این باور است که هشدارهای آمریکا، هیچ تأثیری در تصمیم ارتش سوریه برای آغاز عملیات جنوب نخواهد داشت و اگر به این نتیجه برسد که اکنون زمان مناسب عملیات است، علیرغم هشدارهای واشنگتن آن را آغاز خواهد کرد. ولی اگر مطالبات سوریه و همپیمانانش در خصوص این توافقات تأمین شود، احتمالا جنگ را آغاز نخواهد کرد.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 11 خرداد 1397 - 17:12:26