حمایت از ملت  مظلوم فلسطین و مسوولیت‌های جهانی

چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 10:35:2

دنیای اسلام، امروز باید در موضوعات مهم و اساسی نقش آفرینی کند و نگذارد تجربه تلخ دهه های گذشته و تسلط قدرتها و آثار بلندمدت آن، تکرار شود.

تهران- الکوثر:  حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در بیاناتی در دیدار میهمانان سیزدهمین اجلاس بین المجالس کشورهای اسلامی با تأکید بر اینکه دنیای اسلام باید در مسائل اساسی با صراحت و با صدای بلند سخن و موضع خود را بگوید، «فلسطین» و «اتحاد دنیای اسلام» را از جمله  این موضوعات اساسی برشمردند.

ایشان با اشاره به وظیفه دینی و تاریخی کشورها و دولتهای اسلامی در قبال تحولات مهمی که در دنیا در حال روی دادن است، افزودند:  باید در مسائل اساسی دنیای اسلام صریح سخن گفت؛ زیرا با صراحت، می توان جریان سازی کرد و در افکار عمومی مردم و نخبگان جهان تأثیرگذار بود.

شکست دادن صهیونیست‌ها در جنگ نرم امکان پذیر است

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه می توان جریان امپراطوری تبلیغاتی غرب را شکست داد، خاطرنشان کردند: "شکست دادن صهیونیست‌ها در جنگ نرم امکان پذیر است، همانگونه که آنها در جنگ سخت و در لبنان شکست خوردند و مجبور به اعتراف به آن شدند."

رژیم صهیونیستی، در چهار جنگ مهم با حزب الله لبنان و گروه های مقاومت فلسطین شکست خورده است. از ثمرات این پیروزی ها عقب­ نشینی نیروهای اشغالگر از لبنان پس اشغال آن از سال 1982؛ فرار صهیونیست‌ها در سال 2000 از جنوب لبنان و شکست رژیم اشغالگر قدس در  جنگ 33 روزه در سال 2006 بود. این پیروزی ها در جنگ 51 روزه در غزه کامل  تر شد.  

از دید گاه تاریخی؛ در قضیه فلسطین، سه حادثه «اشغال سرزمین»، «تبعید دسته جمعی و میلیونی مردم» و «قتل عام و جنایت عظیم بشری» اتفاق افتاده است که هدف مشترک این سه جریان تاریخی اشغالگری وتسلط بر بیت المقدس بعنوان  قبله نخست مسلمانان و از بین بردن هویت اسلامی قدس و سرزمین فلسطین بوده است.

 دفاع از فلسطین وظیفه جامعه بین الملل است

اسراییل برای رسیدن به این اهداف نا مشروع، پیوسته بقا و موجودیت فلسطین را تهدید  کرده است.

از اینروست که  دفاع از فلسطین وظیفه جامعه بین الملل در دفاع از مظلوم در مقابل ظالم و اشغالگر است. تجربه تاریخ فلسطین نشان می دهد که در این زمینه نباید تصور شود که مقابله با رژیم صهیونیستی فایده ای ندارد؛ بلکه  استمرار این مقاومت، پایداری و صبر انقلابی در مقابل رژیم صهیونیستی به نتیجه خواهد رسید، همانگونه که جریان مقاومت نسبت به سالهای قبل، پیشرفت کرده است.

دنیای اسلام زمینه‌ساز شکل گیری یک قدرت بزرگ و اثرگذار

به تعبیر رهبر معظم  انقلاب اسلامی؛ صهیونیست‌ها که روزی شعار «از نیل تا فرات» را می دادند؛ اما اکنون برای محافظت از خود مجبور به دیوارکشی شده اند. 

واقعیت این است که  دنیای اسلام با جمعیتی بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان و امکانات فراوان و جایگاه بسیار حساس در دنیا و موقعیت ها و ظرفیت های بزرگ اقتصادی می تواند زمینه‌ساز شکل گیری یک قدرت بزرگ و اثرگذار شود.

با این حال دنیای اسلام تحت تاثیر توطئه ها و تفرقه افکنی قدرتها ی استکباری و برخی رژیم های منطقه دچار ضعف و گسستگی شده است و این یک تهدید برای آینده جهان اسلام است.

رهبر معظم انقلاب در این خصوص لزوم هم افزایی کشورهای اسلامی را خاطرنشان و تاکید کرده اند که نباید اجازه داد اختلافات و جنگ و خونریزی در دنیای اسلام که عامل اصلی آن نیز امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها هستند، زمینه ساز حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شود.


 


چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 10:6:39