درخواست مقام صهیونیست برای اشغال غزه

چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 10:40:56
درخواست مقام صهیونیست برای اشغال غزه

غزه- الکوثر: وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی اعلام کرد: باید برای اشغال نوار غزه در چارچوب تلاش‌های اسرائیل جهت از بین بردن رهبری حماس آماده شویم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از روزنامه الیوم السابع، ایلیت شاکید، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی در گفت وگو با یک رادیوی اسرائیلی در واکنش به شلیک خمپاره از نوار غزه به سمت شهرک‌های اطراف غزه خاطرنشان کرد: باید پاسخ این حمله بسیار شدید باشد، همانطوری که خون در اینجا ریخته شد.

وی در ادامه افزود: تمامی گزینه‌ها به ویژه اشغال نوار غزه روی میز است.

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تاکید کرد: باید آماده اشغال نوار غزه در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای از بین بردن رهبری حماس باشیم.

در همین راستا، پیشتر زئیف الیکن، عضو کابینه امنیتی اسرائیل خواستار پاسخ خشونت‌آمیز شد و گفت: ما باید پاسخ دردناکی به این حمله بدهیم.

همچنین  وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی سه شنبه شب بر لزوم ادامه سیاست ترور رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در باریکه غزه تاکید کرد.

«گیلاد اردان» Gilad Erdan مدعی شد سران حماس مردم باریکه غزه را به برگزاری تظاهرات در مرز این باریکه تحریک کرده اند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت: سران حماس به ویژه «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در باریکه غزه باید ترور شوند.

رژیم صهیونیستی تاکنون شمار زیادی از رهبران گروه های مقاومت فلسطینی از جمله حماس را ترور کرده است.

تاکید «گیلاد اردان» بر ترور رهبران حماس در حالی است  که رژیم صهیونیستی از بامداد روز سه شنبه در چندین نوبت مواضع نیروهای مقاومت در باریکه غزه را هدف قرار داده است.

در مقابل مقاومت فلسطین نیز صبح و بعدازظهر سه شنبه در پاسخ به تجاوزات و حملات نظامی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، ده ها خمپاره و موشک به شهرک های صهیونیست نشین شلیک کرد که بر اثر آن شماری از صهیونیست ها زخمی شدند.

راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» از 30 مارس گذشته به مناسبت «روز زمین» در باریکه غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

از 30 مارس تاکنون، بیش از 120 فلسطینی در راهپیمایی مسالمت‌آمیز «حق بازگشت» در باریکه غزه  به ضرب گلوله‌ نظامیان اسرائیلی شهید و حدود 13 هزار نفر زخمی شده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، 13 کودک در میان شهدا هستند. بیش از 2 هزار کودک و هزار  زن  نیز در میان زخمی ها هستند.

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره اراضی فلسطینیان در 30 مارس سال 1976 است  که هر ساله برگزار می‌شود. 

رژیم اسرائیل با مصادره اراضی فلسطینی ها و احداث شهرک‌های صهیونیست‌ نشین در آن درصدد تغییر ساختار جغرافیایی مناطق فلسطینی و چهره‌ای صهیونیستی دادن به این مناطق است تا سلطه‌جویی‌هایش را در مناطق فلسطینی تثبیت کند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 


چهار شنبه 9 خرداد 1397 - 9:33:7