باران های موسمی تهدیدی جدید علیه آوارگان روهینگیا

سه شنبه 8 خرداد 1397 - 18:33:16
باران های موسمی تهدیدی جدید علیه آوارگان روهینگیا

تهران- الکوثر: وضع رقت بار آورگان روهینگیایی با شروع فصل بارندگی و خطر رانش زمین، سیل و شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده سخت‌تر شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، باران‌های موسمی آوارگان روهینگیا را در بنگلادش تهدید می‌کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، پاریس روز جمعه میزبان نشست بین المللی در مورد سرنوشت روهینگیا خواهد بود. هفتصد هزاران تن از آوارگان روهینگیا پس از فرار از فشار و سرکوب‌های میانمار هم اکنون در بنگلادش زندگی می‌کنند. این آوارگان در وضعیت بسیار دشواری زندگی می‌کنند که از چند هفته پیش با شروع فصل بارندگی و خطر رانش زمین، سیل و شیوع بیماری‌های ناشی از آب آلوده سخت‌تر هم شده است.
آوارگان روهینگیا در جنوب بنگلادش به سختی برای رسیدن بارندگی‌های موسمی آماده می‌شوند. کوین جی آلن مدیر عملیاتی کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد می‌گوید این مردم به دلیل نقض جدی حقوق بشر طی چند ماه آسیب‌های بسیاری دیده اند. اما حالا آن‌ها باید با خطر دیگری این بار از سوی طبیعت مواجه شوند.
آوارگان تلاش می‌کنند با استفاده از امکانات بسیار محدودی که دارند سرپناه خود را در برابر باران‌ها حفظ کنند. دولت بنگلادش اجازه نمی‌دهد سرپناه‌های موقت به محل زندگی طولانی مدت تبدیل شود.
از دویست هزار آواره‌ای که در مناطق پر خطر زندگی می‌کنند تنها بیست و یک هزار تن در مکان‌های دیگر اسکان داده شده اند. پیش بینی می‌شود طی سه ماه آینده میزان بارندگی در بنگلادش به دو متر برسد. یک باران بسیار ناچیز به تازگی موجب مرگ یک دختر بچه شده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 8 خرداد 1397 - 12:45:8

دسته بندی :