شیخ عبدالسلام محمد توضیح می دهد:

چرا پیامبر اسلام(ص) مایل به ثبت احادیث خود نبود؟

شنبه 5 خرداد 1397 - 10:14:41
چرا پیامبر اسلام(ص) مایل به ثبت احادیث خود نبود؟

تهران- الکوثر: شیخ عبدالسلام محمد از علمای برجسته اهل سنت معتقد است پیامبر اسلام (ص) برای آن که دین اسلام به سرنوشت دین یهودی و مسیحیت دچار نشود مایل به ثبت شدن احادیث خود نبود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: «علمای اسلام در این زمینه با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند که اسلام نیازمند سخنان پیامبر است در این باره بحثی وجود ندارد ولی آنها متوجه شدند که احادیث پیامبر به علل مختلف به نگارش در نیامده است».
شیخ عبدالسلام در تشریح علت ثبت نشدن احادیث پیامبر بزرگ اسلام (ص) در زمان حیات ایشان گفت: در این خصوص برخی افراد به سخن پیامبر اسلام (ص) در صحیح مسلم از ابی سعید الخضری استناد می کنند که می فرماید «چیزی جز قرآن را به نقل از من مکتوب نکنید و کسی که چیزی غیر از قرآن را مکتوب کرده است آن را از بین ببرد».

این اندیشمند سرشناس اهل سنت افزود: برخی افراد می گویند پیامبر اسلام نگران قرآن بود و بیم آن داشت که سخنانش با کلام خداوند آمیخته شود. او می خواست مسلمانان را از چنین انحرافی که برای یهودیان و مسیحیان به وجود آمد دور نگه دارد. بحمدالله در اسلام کلام خداوند با کلام پیامبر آمیخته نشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 5 خرداد 1397 - 10:12:27