آیا عربستان می‌تواند سودان را از خارج کردن نیروهایش از یمن منصرف کند؟

پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 12:38:43
آیا عربستان می‌تواند سودان را از خارج کردن نیروهایش از یمن منصرف کند؟

صنعا- الکوثر: پادشاه عربستان سعودی در تلاش برای منصرف کردن مقامات سودان از خارج کردن نظامیان این کشور از جنگ یمن، فرستاده‌ای به خرطوم اعزام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با تشدید اختلافات بین عربستان و سودان بر سر ادامه حضور نیروهای سودانی در جنگ یمن، سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان «محمد عبدالله العایش» معاون وزیر دفاع عربستان را به یمن اعزام کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری سودان، فرستاده شاه عربستان با عمر البشیر رئیس جمهور سودان دیدار کرد تا اوضاع عملیاتی نیروهای ائتلاف سعودی در یمن را تشریح کند. البشیر نیز در این دیدار به تشریح مشکلات اقتصادی سودان پرداخت.

این سفر با اوج گرفتن اختلاف بین ریاض و خرطوم بر سر عمل نکردن عربستان سعودی به تعهداتش در قبال مشارکت نیروهای سودانی در جنگ یمن همزمان شده است. اخیرا فهد بن ترکی بن عبدالعزیز فرمانده نیروهای مشترک سعودی برای نخستین بار به وجود مشکل بین عربستان و نیروهای سودانی در یمن اذعان کرد. وی چند روز پیش گفت: می‌دانم مشکلاتی به وجود آمده است که من آن را به علل فنی و اداری نسبت می دهم. وی به تعویق افتادن پرداخت حقوق نیروهای سودانی به مدت سه ماه را از جمله این مشکلات دانست ولی مدعی شد این مشکل حل شده و تدابیری اتخاذ شده است تا چنین مشکلاتی در آینده در خصوص حقوق نیروها و پرداخت غرامت به خانواده کشته شدگان و مجروحان تکرار نشود.

شایان ذکر است تلفات بالای نظامیان سودانی در یمن و بدعهدی سعودیها موجب شده است بسیاری از نمایندگان پارلمان و مردم این کشور بازگرداندن نیروهای سودانی به کشورشان را خواستار شوند. وزارت دفاع یمن نیز اخیرا اعلام کرده است وجوه مثبت و منفی مشارکت نیروهای سودانی در جنگ یمن را بررسی خواهد کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 12:38:32