اردن: کمیته تحقیق درباره کشتار مردم غزه کار خود را فورا آغاز کند

پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 8:15:34
اردن: کمیته تحقیق درباره کشتار مردم غزه کار خود را فورا آغاز کند

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه اردن از کمیته تحقیق درباره کشتار مردم غزه خواست که کار خود را فورا آغاز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در دیدار با نيكولای ملادينوف نماینده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در امان اظهار داشت: کمیته تحقیق درباره کشتار مردم غزه کار خود را فورا آغاز کند. انجام اين كار مسئولیت جامعه حهانی برای حمایت از غیرنظامیان و پایپندى به قوانین بین المللی است.

طرفین در این دیدار بر لزوم افزایش تلاش‌های جامعه جهانی جهت احیای مذکرات صلح در خاورمیانه و اتخاذ اقدامات جدی برای پایان دادن رنج مردم نوار غزه تاکید کردند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه گذشته به تشکیل کمیته تحقیق برای بررسی اقدامات متجاوزانه اسرائیل در نوار غزه و نقض حقوق فلسطینی‌ها در این منطقه با 29 رای موافق، 14 رای ممتنع و رای مخالف دو کشور آمریکا و استرالیا رای داد.

گفتنی است ده ها هزار فلسطینی طی هفته گذشته در تظاهرات «میلیونی بازگشت» علیه تصمیم ترامپ درباره قدس و هفتادمین سالگرد روز نکبت شرکت کردند.

دولت آمریکا روز 12 مه در اقدامی غیرقانونی سفارت خود را از تل آویو به قدس منتقل کرد، مردم فلسطین با برپایی تظاهرات میلیونی بازگشت، این اقدام را محکوم و بر حق مسلم خود در بازگشت به سرزمینشان تاکید کردند. اما نظامیان اسرائیل دست به قتل عام فلسطینیان زدند که طی آن حداقل 64 فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از 3188 نفر دیگر با گلوله واقعی یا گلوله پلاستیکی زخمی یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار خفگی شدند.

همچنین از تاریخ 30 ماه مارس سال جاری در مرز غزه با اسرائیل در راهپیمایی بازگشت بزرگ تاکنون بیش از 110 فلسطینی توسط نظامیان اسرائیل به شهادت رسیده و بیش از 13 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 3 خرداد 1397 - 8:14:57