فیصل مقداد : حضور ایران و حزب الله در سوریه به هیچ کس مربوط نیست 

چهار شنبه 2 خرداد 1397 - 12:36:48
فیصل مقداد : حضور ایران و حزب الله در سوریه به هیچ کس مربوط نیست 

سوریه - الکوثر : فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد خروج یا باقی ماندن نیروهای ایرانی یا حزب الله به هیچ وجه مطرح نیست و این نیروها به درخواست دولت سوریه حضور دارند و تنها به دولت سوریه مربوط است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  ، مقداد در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت :« دولت جمهوری عربی سوریه از نیروهای همپیمان و دوست برای کمک در جنگ با تروریسم دعوت کرده است که از جمله آنها نیروهای روسیه و ایرانی و کارشناسان ایرانی و برادران ما در حزب الله هستند و همه این طرفها برای جنگ با تروریسم تلاش می کنند و حاکمیت سوریه را نقض نمی کنند. این طرفها در جنگ با تروریستها به طور کامل با دولت سوریه هماهنگ هستند.»

وی افزود :« این مسئله (خروج ایران و حزب الله از سوریه) در هیچ مذاکره ای مطرح نیست چرا که در چارچوب حاکمیت جمهور عربی سوریه قرار دارد و دولت سوریه باید مشخص کند که چه طرفی حضور داشته باشد و چه طرفی حضور نداشته باشد.. این مسئله مطرح نیست و به هیچ کسی نمی توانیم اجازه مطرح کردن آن را بدهیم.» 

معاون وزیر امور خارجه سوریه درباره درخواست روسیه برای خروج همه نیروهای خارجی از سوریه با آغاز روند سیاسی در این کشور گفت :« من فکر نمی کنم که دوستان روس ما منظورشان نیروها یا ارتشهایی بوده باشد که به شکل قانونی و با موافقت دولت سوریه وارد خاک سوریه شده اند.. این مسئله تنها به جمهوری عربی سوریه مربوط می شود و این موضعی است که روسیه اعلام کرده است.»

وی تاکید کرد :« نیروهایی که بدون اطلاع دولت سوریه وارد خاک ما شده اند نیروی اشغالگر هستند و اینها نیروهایی هستند که به صورت مستقیم از تروریستها در سوریه حمایت می کنند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 2 خرداد 1397 - 12:35:32