هفت توصیه برای کاستن از تشنگی در ماه رمضان

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 12:34:1
هفت توصیه برای کاستن از تشنگی در ماه رمضان

تهران- الکوثر: روزه گرفتن موجب مصرف شدن درصد بالایی از ذخیره مایعات بدن و احساس تشنگی در ماه رمضان می شود که این احساس در زمانی که هوا گرم است تشدید می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کارشناسان تغذیه هفت توصیه به روزه داران می کنند تا کمتر در روزهای رمضان احساس تشنگی کنند. این توصیه ها عمدتا بر پرهیز از مصرف برخی غذاها و نوشیدنی ها و جایگزین کردن آنها با برخی انواع دیگر خوردنی ها و نوشیدنی ها به ویژه در وعده سحر مبتنی است:

1-از مصرف خوردنیهایی که املاح زیادی دارند به ویژه ترشیجات و غذاهای حاوی ادویه گرم پرهیز کنید زیرا این نوع خوردنی ها مقدار زیادی سدیم دارند و ایجاد تشنگی می کنند.

2-خوردن شیرینی جات در سحر به مقدار زیاد موجب تشدید احساس تشنگی می شود و تاثیر آنها با مصرف نوشیدنی هایی مثل چای که ادرار آور است افزایش می یابد. به این ترتیب بدن مقدار زیادی مایعات را در نخستین ساعات روزه از دست می دهد.

3-مصرف هندوانه به ویژه در سحر توصیه می شود زیرا حاوی الیاف زیادی است و به بدن کمک می کند در طول روز در برابر تشنگی مقاومت کند.

4-خوردن غذاهایی که حاوی مقدار زیادی پتاسیم است مثل خرما و موز، و خوردن انواع سالادها موجب کاهش احساس تشنگی در طول روز می شود.

5-حتما یک لیوان شیر بنوشید زیرا مصرف آن انرژی زا است و از شما در برابر عطش به مدتی طولانی محافظت می کند.

6-از مصرف نوشیدنی های گازدار بپرهیزید زیرا تاثیر منفی بر بدن دارد و مانع استفاده بدن از مایعاتی می شود که می خورید.

7-یکی از مهم ترین توصیه های کارشناسان تغذیه به روزه داران این است که از نوشیدن مقدار زیادی آب در سحر خودداری کنید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 12:33:36