تاثیر خروج آمریکا از برجام بر لبنان و منطقه از نگاه جبران باسیل

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 12:29:33
تاثیر خروج آمریکا از برجام بر لبنان و منطقه از نگاه جبران باسیل

بیروت - الکوثر : جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان تاکید کرد کسانی که به تاثیر خروج آمریکا از برجام بر لبنان و منطقه دل خوش کرده اند دچار توهم شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، جبران باسیل رئیس جریان ملی آزاد لبنان در گفتگو با روزنامه الاخبار درباره تاثیرات خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران بر لبنان و منطقه گفت: «یک آهنگ جنون سیاسی آشکاری در دولت کنونی آمریکا وجود دارد و این اقدامی هم که اخیرا صورت گرفته است ما را به یاد دوره ریاست جمهوری جرج بوش می اندازد. این مسئله موجب می شود که انتظار هر چیزی را داشته باشیم. اما هیچ فرد عاقلی امروز برای راه انداختن جنگی دیگر تلاش نمی کند چرا که هر جنگی به ایران و اسرائیل محدود نخواهد شد بلکه گسترده تر از آن خواهد بود. حتی اگر به همین دو طرف محدود شود خسارتهای گسترده ای به آنها وارد خواهد کرد. برای همین تا الان دو درگیری رخ داد اما خیلی سریع مهار شد.»

وی افزود: «از سال 2005 رویای تغییر در معادله داخلی لبنان و رویای تغییر معادله خارجی به گونه ای که بر وضعیت داخلی لبنان تاثیر داشته باشد در برخی به وجود آمده است ، این رویا گاهی به صورت دل خوش کردن به سرنگونی نظام سوریه ، گاهی با دل خوش کردن به جنگ اسرائیل علیه لبنان ، سوریه و ایران و گاهی نیز به صورت دل خوش کردن به از بین رفتن توافق هسته ای ایران بوده است. امروز با تصمیم آمریکا برای خروج از این توافق این رویا در برخی طرفها در لبنان و منطقه به وجود آمده است اما ما معتقدیم آنها دچار توهم شده اند.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 11:49:3