مقتدی صدر و هادی العامری دیدار کردند

دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 9:0:9
مقتدی صدر و هادی العامری دیدار کردند

بغداد- الکوثر: در ادامه رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه جدید در عراق، روسای دو ائتلاف پیشتاز «سائرون» و «الفتح» با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «هادی العامری» رهبر ائتلاف «الفتح» در انتخابات پارلمانی عراق یکشنبه شب با «مقتدی صدر» رهبر ائتلاف «سائرون» دیدار و گفت‌وگو کرد. سائرون و الفتح دو ائتلافی بودند که در انتخابات اخیر به ترتیب بیشترین کرسی‌ها را از آن خود کردند.

دفتر صدر در بیانیه ای اعلام کرد، در این دیدار که در منزل مقتدی صدر در بغداد پایتخت عراق برگزار شد، رهبر ائتلاف سائرون بر ضرورت مشارکت همه «طرف‌های پیروز» در تشکیل دولت تأکید کرده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «دوطرف در این دیدار درباره تحولات روند سیاسی در کشور و نتایج انتخابات پارلمانی ۲۰۱۸ صحبت کردند. مقتدی صدر بر لزوم تشکیل هرچه سریع‌تر دولت برای خدمات‌ رسانی به مردم و پیشبرد خواسته‌های مشروع آن‌ها، تأکید کرد».

این بیانیه به نقل از صدر می‌افزاید: «تشکیل دولت یک تصمیم ملی است و مهم است که همه طرف‌های پیروز مسیری ملی را برای تشکیل دولت در پیش بگیرند».

العامری نیز در دیدار با صدر تاکید کرد: ما به دنبال عبور از طایفه‌گرایی و تشکیل بزرگترین فراکسیون ملی شامل تمامی فراکسیون‌ها برای حل مشکلات کشور هستیم.

رئیس فهرست الفتح گفت: صحبت درباره تشکیل فراکسیونی که تنها شامل شیعیان باشد صحت ندارد.

در انتخابات پارلمانی اخیر عراق هیچیک از فهرست‌ها نتوانستند به تنهایی اکثریت را در پارلمان به دست آوردند و اکنون رهبران فهرست‌های مختلف در حال رایزنی با هم برای تشکیل دولت ائتلافی هستند.

در این انتخابات فهرست سائرون ۵۴ کرسی و فهرست الفتح ۴۷ کرسی را از آن خود کردند. پارلمان عراق ۳۲۴ کرسی دارد و ائتلاف تشکیل‌دهنده دولت باید بیش از نیمی از کرسی‌ها را در پارلمان در اختیار داشته باشد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 31 اردیبهشت 1397 - 9:0:3