نماینده قطر در سازمان ملل حوادث اخیر در نوار غزه را محکوم کرد

جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 16:15:2
نماینده قطر در سازمان ملل حوادث اخیر در نوار غزه را محکوم کرد

تهران - الکوثر: نماینده قطر در سازمان ملل، با تاکید بر اینکه صلح در منطقه با بحران آفرینی محقق نمی شود، حوادث اخیر در نوار غزه را محکوم کرد

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، علیاء آل ثانی در نشست شورای امنیت گفت آنچه رخ داد نقض آشکار قوانین بین المللی بود. در حالی که شورای امنیت این نشست را برای کمک به تقویت قوانین بین المللی برگزار می کند، آنچه که فلسطینی های بی دفاع در چند روز گذشته در نوار غزه در زمان اعتراضات مسالمت آمیز و قانونی با آن روبرو شدند، نقض آشکار قوانین بین المللی است و دولت قطر آن را محکوم می کند.
علیاء آل ثانی افزود: با توجه به خطرناک بودن تخلفات نیروهای اشغالگر اسرائیلی، از شورای امنیت و جامعه جهانی می خواهیم به مسئولیت خود در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی بر اساس معاهدات بین المللی عمل کند.
وی در بخش دیگری از سخنانی خاطر نشان کرد: قطر حدود یک سال است که با محاصره ظالمانه و اقدامات یکجانبه مبتنی بر ادعاهای باطل و استدلالات پوچ روبروست که با قوانین بین المللی و حقوق بشر تناقض دارد و مخالف با اصول روابط دوستانه بین کشورهاست و پیامدهای خطرناکی بر صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی دارد. مسئولیت مشترک کشورهای عضو در تحقق صلح و امنیت بین المللی، مسلتزم احترام به قوانین بین المللی است. صلح و امنیت بین المللی با وجود سیاست های مبتنی بر تهدید و نقض حاکمیت ملی کشورها و بحران آفرینی برای تحقق اهداف غیرقانونی محقق نخواهد شد. به همین علت نهادهای جهانی مسئولیت بزرگی در تحمیل اجرای قوانین بین المللی و پایبندی به منشور ملل متحد دارند.


برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


جمعه 28 اردیبهشت 1397 - 16:14:57

دسته بندی :