فرستاده سازمان ملل؛ اسرائیل برای نوار غزه یک روز فاجعه بار رقم زد

چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 12:0:59
فرستاده سازمان ملل؛  اسرائیل برای نوار غزه یک روز فاجعه بار رقم زد

تهران- الکوثر: نیکلای ملادنوف، فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه  اقدامات سرکوبگرانه خونین رژیم صهیونیستی بر ضد فلسطینیان را که یک "روز فاجعه بار" برای آنها در نوار غزه رقم زد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیکلای ملادنوف در پیامی از طریق ویدئو کنفرانس از قدس، اعلام کرد:" دیروز برای فلسطینیان نوار غزه یک روز فاجعه بار بود. به جز فاجعه، واژه دیگری برای توصیف آنچه در نوار غزه بر فلسطینیان می گذرد، به ذهنم نمی رسد. عذرخواهی و ابراز تاسف دردی را از هیچ کس درمان نمی کند و هیچ کمکی به آرمان صلح در منطقه نخواهد کرد."
فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه از همه اعضای سازمان ملل متحد خواست به شدیدترین شکل ممکن اقدامات مرگباری را که موجب قربانی شدن انسانهای بیگناه در نوار غزه شده است، محکوم کنند.
این مقام سازمان ملل تاکید کرد:" اسرائیل موظف است در برخورد با فلسطینیان از توسل بی رویه به زور خودداری کند، از سلاحهای مرگبار استفاده نکند و به عنوان آخرین گزینه به زور و نیروی نظامی متوسل شود آن هم در صورتی که نیروهای آن با خطر یا تهدید مرگ قریب الوقوع روبرو باشند. در این اوضاع لازم است که مقامات اسرائیل درباره هر حادثه ای که به کشته شدن یک انسان منجر شده است، تحقیقات مستقل و شفاف به عمل آورد."
فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه از ارتش اسرائیل خواست از هدف قراردادن غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان خودداری ورزد. 
ملادنوف خاطر نشان کرد چرخه خشونتها در سرزمینهای فلسطینی باید هر چه زودتر متوقف گردد. در غیر این صورت خیلی زود منطقه بار دیگر صحنه رویارویی های خونین خواهد شد. جامعه جهانی نیز موظف است هر چه زودتر برای جلوگیری از تشدید مناقشه در منطقه وارد عمل شود.
به گفته فرستاده سازمان ملل متحد برای صلح در خاورمیانه، در درگیریها و خشونتهای مرگبار روز گذشته در نوار غزه بیش از شصت فلسطینی از جمله شش کودک کشته و یک هزار و سیصد فلسطینی نیز زخمی شدند. 


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 26 اردیبهشت 1397 - 10:17:11